پیام استاندار اصفهان به مناسبت روز ملی شوراها

استاندار اصفهان با صدور پیامی روز ملی شوراها را تبریک گفت.

به گزارش ایمنا و به نقل از اداره کل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل استاندار اصفهان، سیدرضا مرتضوی با صدور پیامی روز ملی شوراها را تبریک گفت.

متن پیام به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

وَ الَّذینَ اسْتَجابُوا لِرَبِّهِمْ وَ أَقامُوا الصَّلاهَ وَ أَمْرُهُمْ شُوری‏ بَیْنَهُمْ وَ مِمّا رَزَقْناهُمْ یُنْفِقُونَ (سوره مبارکه شوری- ۳۸)

«شوراهای اسلامی» از جمله نهادهای ارزشمند و مؤثر مولود انقلاب اسلامی است. این نهاد مبارک از بارزترین نشانه‌های مردم‌سالاری دینی نظام اسلامی و از کارآمدترین ابزار نهادینه‌سازی هم‌افزایی جمعی و مشارکت مردمی در اداره امور کشور است. نظام مدیریتی جمهوری اسلامی ایران همواره بر مشورت و بهره‌مندی از خرد جمعی که ریشه در قرآن و مبانی اعتقادی دین مبین اسلام و گفتمان معصومین (ع) دارد، تصریح دارد.

وکلای مردم در شوراهای اسلامی شهرها و روستاها به عنوان بازوان اجرایی دولت و حلقه وصل میان حاکمیت و مردم، نقش بنیادین و بسزایی در پیشبرد، تعقیب و اجرای برنامه‌های عمرانی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی در شهرها و روستاها و تسهیل و تسریع در تحقق آبادانی پویا و توسعه پایدار بر عهده دارند.

شوراهای اسلامی به عنوان یکی از فراگیرترین تشکل‌های مردمی با بهره‌گیری از افکار، سلایق و اندیشه‌های مختلف، از ارکان مهم و تأثیرگذار در وحدت‌آفرینی اجتماعی و انسجام بخشی همگانی در شهرها و روستاها به شمار می‌روند که این نقش مبرز در دولت مردمی سیزدهم نیز از جایگاه شاخصی برخوردار می‌باشد.

این نهاد خدمتگزار طی قریب به ربع قرن سابقه پربار توانسته است نقشی بسزا در نظام تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی‌های راهبردی ایفا نموده و به توفیقات و دستاوردهای شایانی دست یابد. تقویت جایگاه این نهاد مردمی موضوعی مهم می‌باشد و ضرورت تدوین برنامه‌ها و راهکارهای مطلوب به‌منظور دستیابی به اهداف متعالی با رویکرد آسیب شناسی و بازبینی مسائل، مشکلات و چالش‌ها گذشته از بدیهیات است.

نهم اردیبهشت‌ماه «سالروز ملی شوراهای اسلامی» را به نمایندگان محترم مردم در شوراهای اسلامی کشور بالاخص نمایندگان متعهد و شریف شوراهای اسلامی شهرها و روستاهای استان شهیدپرور اصفهان تبریک و تهنیت عرض نموده، صمیمانه از فعالیت‌ها و خدمات بی‌بدیل این عزیزان قدردانی می‌نمایم.

توفیق روزافزون همه خدمتگزاران صدیق جمهوری اسلامی را در انجام رسالت خطیر خدمتگزاری به مردم از درگاه لایزال الهی مسئلت می‌نمایم.»

کد خبر 657808

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.