افزایش ۶ درصدی بارش‌ها / از ابتدای امسال ۳۹ روز هوای سالم در اصفهان ثبت شده است

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: طبق گزارش‌های به دست آمده از سازمان محیط زیست از ابتدای سال جاری تاکنون تنها یک روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی) در کلانشهر اصفهان ثبت و گزارش شده است.

شیشه‌فروش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره وضعیت هوای کلانشهر اصفهان از ابتدای سال جاری تاکنون، اظهار کرد: بارش‌های باران در ماه‌های گذشته و تا حدودی حفاظت رطوبت خاک در بعضی مناطق استان با این بارندگی‌ها در وضعیت هوای کلانشهر اصفهان طی فروردین تا این لحظه تأثیرگذار بوده است.

وی با بیان اینکه از فروردین تا نهم اردیبهشت‌ماه امسال، ۱۲ روز هوای پاک، ۲۷ روز هوای قابل قبول (سالم) و تنها یک روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی) در کلانشهر اصفهان ثبت و گزارش شده است، افزود: در سال‌های اخیر در نیمه دوم سال با فعالیت کانون‌های گردوغبار در کلانشهر اصفهان مواجه هستیم به طوری که در شش ماه نخست سال گذشته با ۱۷۲ روز هوای ناسالم مواجه بودیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به اینکه طبق گزارش‌های به دست آمده از سازمان محیط زیست از ابتدای سال جاری تاکنون تنها یک روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی) در کلانشهر اصفهان ثبت و گزارش شده است، تصریح کرد: تغییرات و ناپایداری‌های جوی، کاهش انتشار غلظت آلایندگی‌ها ناشی از گردوغبار، حفاظت نم و رطوبت تا حدودی مناسب خاک، وزش بادهای شدید و نسبتاً شدید در کلانشهر اصفهان بر وضعیت روزهای هوای پاک و سالم تاکنون تأثیرگذار بوده است.

وی با بیان اینکه میزان بارش‌ها از ابتدای سال زراعی (مهرماه ۱۴۰۱) تا کنون در استان، ۱۹۴ میلی‌متر ثبت و گزارش شده است، گفت: این میزان بارش‌ها نسبت به میانگین بلندمدت استان شش درصد افزایش داشت است.

شیشه‌فروش خاطرنشان کرد: با وجود افزایش میانگین بارش‌ها در استان، همچنان در ۱۰ ایستگاه و مناطق فریدون‌شهر، داران، نطنز، اردستان، شرق اصفهان، مورچه‌خورت، کاشان، خوروبیابانک و نائین نسبت به بلند مدت با کاهش بارندگی مواجه هستیم، اما دیگر نقاط بارش‌های مناسب بوده است.

کد خبر 657698

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.