۶ اولویت کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای ششم اصفهان

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: بافت تاریخی، بازآفرینی شهری، نظارت بر پروژه‌های عمرانی، سامانه اصنو (سرا ۱۰)، گلوگاه‌ها و پیرایش شهری به‌عنوان شش اولویت‌ این کمیسیون انتخاب شده است تا در کنار لایحه و فعالیت‌های روزمره آن به نقطه مطلوبی برسد.

رسول میرباقری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به داشتن بیشترین تعداد کارگروه و کمیسیون شورای ششم در کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: تلاش کردم از زمان ورود به شورای اسلامی شهر در کنار اعضای کمیسیون با استفاده از تجربه بزرگان و رؤسای سابق و اسبق کمیسیون شهرسازی و معماری این کلان‌شهر، بافت تاریخی، بازآفرینی شهری، نظارت بر پروژه‌های عمرانی، سامانه سرا ۱۰، گلوگاه‌ها و پیرایش شهری را به‌عنوان شش اولویت این کمیسیون انتخاب کنم تا در کنار لایحه و فعالیت‌های روزمره، به‌صورت مستمر پیگیری شود و به نقطه مطلوبی برسد.

وی با بیان اینکه سال گذشته بیشترین تعداد جلسات کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان مربوط به بافت تاریخی بوده است، افزود: ۵۰ جلسه کارگروه بافت تاریخی و ۲۵ جلسه شورای عالی بافت تاریخی تشکیل شده است و برای نخستین بار اداره بافت تاریخی شکل گرفت.

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به موضوع بازآفرینی شهری تصریح کرد: سال گذشته قرارگاه مسکن و بازآفرینی این کلان‌شهر تشکیل شد و برای نخستین بار ۱۵ قرارگاه مسکن با فرماندهی مدیران در مناطق پانزده‌گانه شکل گرفت که امیدواریم اتفاقی که در این دوره در مورد بازآفرینی شهری رخ می‌دهد، چندین برابر ۱۰ سال گذشته باشد.

وی با اشاره به نظارت بر پروژه‌های عمرانی شهر اصفهان گفت: با ایجاد کارگروهی توسط «مصطفی بهبهانی» از رؤسای اسبق کمیسیون عمران، شهرسازی و معماری شورای شهر اصفهان، بازدید از پروژه‌های عمرانی به‌ویژه پروژه‌های مشارکتی شهرداری انجام و نسبت به آسیب‌شناسی آن‌ها اقدام شد.

میرباقری ادامه داد: کارگروه کمیسیون شهرسازی با مدیریت «عبدالرسول جان‌نثاری» در مورد اصنو (سرا ۱۰) فعال و در این خصوص بازدیدهای مکرر از مناطق و گفت‌وگو با شهروندان و مسئولان شهرسازی الکترونیک در مناطق انجام شد.

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان خاطر نشان کرد: طی دو سال گذشته بودجه خوبی برای بازگشایی گلوگاه‌های شهر در نظر گرفته شده است، چراکه بعضی از این گلوگاه‌ها حتی تا ۴۰ سال منجر به ناراحتی شهروندان شده است و در صورتی‌که بتوانیم حتی یکی از آن‌ها را باز کنیم، در واقع موفق به آسودگی خاطر مردم یک محله شده‌ایم.

وی با اشاره به تبدیل شهرداری منطقه سه اصفهان به شهرداری تاریخی این کلان‌شهر گفت: امیدواریم متعالی‌تر از قبل در پیشبرد بحث بافت تاریخی مؤثر باشیم و جایگاهی ویژه و پرقدرت که بتواند از بافت تاریخی این کلان‌شهر حمایت کند، در شهرداری اصفهان به‌دست آوریم.

کد خبر 657691

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.