شوراها، نمادی از حضور مردم در تصمیم‌گیری‌های مهم کشور

فعالیت شوراها به‌عنوان ساختار مردم‌نهاد، برای تصمیم‌گیری درباره مسائل عمومی و خدمات اجتماعی بسیار مهم است و نمادی از حضور مردم در تصمیم‌گیری‌های مهم کشور و نشان‌دهنده اراده مردم برای اداره امور جامعه است.

به گزارش خبرنگار ایمنا و بر اساس یادداشتی از زهرا شمس‌احسان، عضو شورای اسلامی شهر تهران «نهم اردیبهشت‌ماه» به‌عنوان روزی برای پاسداشت شوراها به مثابه بنیادی اساسی برای حکومت و نظام اجتماعی کشورمان شناخته می‌شود.

شوراها، نمادی از حضور مردم در تصمیم‌گیری‌های مهم کشور بوده و نشان‌دهنده اراده مردم برای اداره امور جامعه است؛ در این روز، به یاد می‌آوریم که شوراها، نقش مهمی در تصمیم‌گیری‌های حاکمیتی داشته‌اند و هنوز به مانند یک ابزار اساسی برای حکومت و نظام اجتماعی مورداستفاده قرار می‌گیرند، همان‌گونه که شورای اسلامی شهر نیز با مأموریت و کارکردهای اجتماعی تعریف‌شده و نهاد برآمده از رأی مردم به‌منظور مشارکت آحاد شهروندان در مدیریت شهری است.

این شورا با تصمیم‌سازی و استفاده از خِرد جمعی و با شناخت نیازهای اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و ظرفیت‌های موجود هر منطقه تلاش دارد تا با برچیدن موانع موجود، زمینه‌ساز شکوفایی و رفاه اجتماعی در سطح محلی و وسیع‌تر را برقرار سازد.

شوراها، به‌عنوان ساختار مردم‌نهاد، برای تصمیم‌گیری درباره مسائل عمومی و خدمات اجتماعی بسیار مهم است و فرصت و مرجعی برای تجلی اراده مردم بر مردم به‌شمار می‌رود؛ با توجه به اهمیت شوراها در حکومت و نظام اجتماعی کشورمان، این روز به‌عنوان یک روز ملی، فرصتی است تا به اراده مردم در تصمیم‌گیری‌های مهم در کشورمان توجه کنیم و با همگرایی و همکاری مردم و نهادهای مختلف، می‌توانیم از این موهبت در کشورمان به بهترین شکل استفاده کنیم و به‌سوی پیشرفت و توسعه گام برداریم.

این روز ملی را به عموم مردم تبریک می گویم و به خود و همکارانم در شورای اسلامی شهر تهران یادآوری می‌کنم که این موهبتی که به‌واسطه حضور مردم، قانون جمهوری اسلامی و حکمروایی همگانی محقق شده است، ضمن ارج نهادن به این امانت ملی، زمینه‌ای را فراهم کنیم که صحن شورا، تریبون آحاد مردم باشد و هر شهروند به این باور برسد که نماینده‌ای از جنس خود در شورای اسلامی شهر دارد.

امیدوارم که خداوند ما و همگان را در عمل به این وظیفه سنگین یاری کند.

کد خبر 657676

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.