۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۵
برای تهوع در دوران بارداری چه کنیم؟

یک متخصص زنان و زایمان درخصوص راه‌های کاهش و کنترل تهوع در دوران باداری، گفت: لازم است در این دوران از مواد غذایی محرک پرهیز شود، همچنین مواد غذایی فرآوری شده یا دارای ادویه زیاد نیز برای مادران باردار مناسب نیست و با تجویز پزشک متخصص نیز درمان دارویی در کاهش تهوع بسیار موثر است.

ندا مقتدری اصفهانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره راه‌های جلوگیری از تهوع در دوران بارداری، اظهار کرد: بانوان در دوران بارداری هرگز نباید معده خود را خالی بگذارند و می‌تواند در بیرون از خانه و محل کار از میان وعده‌های کوچک استفاده کنند، مصرف بیسکوییت‌ها یا نان سوخاری گزینه مناسبی است.

وی در خصوص تأثیر مصرف مایعات بر تهوع مادران باردار، افزود: بانوان باردار باید نیم ساعت قبل یا بعد از غذا از مایعات استفاده کنند، در این راستا مصرف مایعات نمکی، لیموناد یا نوشیدنی‌های حاوی نعناع ارجحیت دارد.

این متخصص زنان و زایمان پیرامون لزوم داشتن برنامه غذایی مناسب در دوران بارداری، تصریح کرد: در دوران بارداری باید از مواد غذایی محرک پرهیز شود، استفاده از مواد غذایی فرآوری شده یا دارای ادویه زیاد نیز مناسب نیست.

وی درباره مصرف مکمل آهن و تأثیر آن بر ایجاد تهوع در دوران بارداری، گفت: مادران باردار تا رفع تهوع از مکمل آهن استفاده نکنند، زیرا می‌تواند تهوع را تشدید کند، همچنین مادران باردار می‌توانند زنجبیل استفاده کنند، زیرا مصرف آن در غذا و سالاد یا به صورت دمنوش برای رفع تهوع بسیار مناسب است و تا حد بسیاری می‌تواند تهوع را کاهش دهد.

مقتدری اصفهانی با با بیان اینکه مصرف بعضی ویتامین‌ها در کاهش تهوع دوران بارداری بسیار مؤثر خواهد بود، ادامه داد: ویتامین B۶ از درمان‌های شایع برای تهوع بارداری است، این فرآورده به صورت قرص و سه بار در روز قابل استفاده است.

وی با اشاره به درمان دارویی تهوع در دوران بارداری، افزود: نوع تزریقی این ویتامین در موارد تهوع شدید یا استفراغ مصرف دارد، داروی دمیترون یا ondancetrone از داروهای رایج برای تهوع و استفراغ در بارداری است، البته بیمار باید قبل از مصرف این داروها با پزشک خود مشورت کند.

کد خبر 657662

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.