تاکسی‌های شهری به سیستم پرداخت الکترونیکی مجهز می‌شود

رئیس سازمان مدیریت حمل‌ونقل شهرداری آستارا گفت: سال جاری، تجهیز تاکسی‌های شهری به سیستم پرداخت الکترونیکی کرایه با تاکسیمتر یا دستگاه کارتخوان برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود.

غلامرضا مصاحب در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: به منظور جبران کمبود پول خرد، جلوگیری از تخلف برخی از رانندگان تاکسی نسبت به دریافت کرایه اضافی از مسافران و سهولت در پرداخت کرایه تاکسی، سازمان مدیریت حمل‌ونقل شهرداری آستارا در حال رایزنی و امضای تفاهم‌نامه با تعدادی از شرکت‌های واجد شرایط است تا در سال جاری ناوگان حمل‌ونقل عمومی این شهر به سیستم پرداخت الکترونیکی کرایه با تاکسی‌متر یا دستگاه کارت‌خوان مجهز شود.

وی افزود: سیستم پرداخت الکترونیکی کرایه قانونی در ناوگان تاکسیرانی از تنش‌های احتمالی میان رانندگان تاکسی و مسافران و انتقال بیماری‌های ویروسی از طریق پول جلوگیری می‌کند.

رئیس سازمان مدیریت حمل‌ونقل شهرداری آستارا خاطرنشان کرد: برنامه این دستگاه به نحوی طراحی شده است که مسافر تنها با انتخاب مسیر و فشردن شاسی، کرایه مورد نظر و قانونی خود را از طریق کارت‌های بانکی شتاب به راحتی پرداخت کند.

مصاحب تصریح کرد: افراد متخلف برای کسب درآمد بدون هیچ آرم و علائم و تنها با اجاره تابلوی آژانس در شهر به صورت گردشی و غیرمجاز اقدام به مسافرکشی می‌کنند؛ این مسئله مشکلات زیادی را برای سیستم حمل‌ونقل شهری ایجاد کرده است، لذا از شهروندان درخواست می‌کنیم به منظور جلوگیری از دریافت کرایه اضافی، حوادث احتمالی و مفقود شدن لوازم همراه خود از سوار شدن به خودروهای شخصی خودداری و در صورت نیاز به آژانس با دفاتر تاکسی تلفنی تماس حاصل کنند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در ناوگان حمل‌ونقل عمومی آستارا حدود ۴۰۰ دستگاه تاکسی شهری، ۱۱۰۰ دستگاه تاکسی تلفنی، ۷۲ دستگاه تاکسی بی‌سیم و حدود ۱۶۸ دستگاه تاکسی خطی زیر ۳۰ کیلومتر فعال است، گفت: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف از سوی تاکسیرانان، گزارش‌های خود را به سازمان مدیریت حمل‌ونقل شهرداری آستارا یا به گشت و بازرسی سازمان که در سطح معابر و میدان‌های شهر حضور دارند، اطلاع دهند.

به گزارش ایمنا، شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و در همسایگی کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

کد خبر 657660

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.