تعداد تخت‌های بیمارستانی خوزستان کافی نیست / تاسیس بیمارستان هوشمند در اهواز

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تعداد تخت‌های بیمارستانی استان خوزستان به نسبت جمعیت آن کم است، از این رو در سفر دوم هیئت دولت به خوزستان توجه ویژه‌ای برای تأمین تخت‌های مورد نیاز بیمارستان‌های آن معطوف خواهد شد.

به گزارش ایمنا، بهرام عین‌اللهی امروز -جمعه هشتم اردیبهشت‌ماه- در آئین افتتاح ساختمان جدید اورژانس بیمارستان سینا در شهرستان کارون، اظهار کرد: با وجود آنکه دانشگاه‌های علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز، دزفول، آبادان و بهبهان در ۱۸ ماه دولت سیزدهم تلاش‌های در خور تحسین و بی‌سابقه‌ای برای تجهیز بیمارستان‌های استان خوزستان انجام داده‌اند، اما باید با قوت برنامه‌های توسعه‌ای بیمارستان‌های استان ادامه یابد و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای تأمین نیازهای سخت‌افزاری و نرم‌افزاری مراکز درمانی توجه ویژه‌ای خواهد کرد.

وی افزود: تعداد تخت‌های بیمارستانی استان خوزستان به نسبت جمعیت آن کم است از این رو در سفر دوم هیأت دولت به خوزستان توجه ویژه‌ای برای تأمین تخت‌های مورد نیاز بیمارستان‌های آن معطوف خواهد شد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با قدردانی از اهتمام خیران سلامت که نقش مهمی در توسعه و تجهیز مراکز درمانی و بیمارستانی خوزستان، افزود: مشارکت خیران در ساخت اورژانس بیمارستان سینا نمونه‌ای از این دست کارها است.

وی با تاکید بر ساخت کلان بیمارستان در کشور که همه نیازهای بیماران را در بخش‌های مختلف تأمین کند، تصریح کرد: در خوزستان بیمارستان هوشمند با آخرین تجهیزات به روز جایگزین بیمارستان گلستان اهواز خواهد شد.

عین‌اللهی بدون اشاره به زمان بهره‌برداری از این بیمارستان در محل فعلی آن، گفت: ۱۵ هزار میلیارد ریال برای ساخت این کلان بیمارستان هوشمند و مجهز اختصاص می‌یابد.

وی اضافه کرد: چندی پیش کلان بیمارستان حضرت مهدی (عج) در تهران افتتاح شد و در چند هفته آینده نیز کلان بیمارستان تجریش تهران به بهره‌برداری خواهد رسید.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ساخت چنین بیمارستان‌هایی را راهبرد و اولویت وزارت بهداشت در کشور دانست و خاطرنشان کرد: ساخت چنین بیمارستان‌هایی، هزینه درمانی بیماران را کاهش خواهد داد و این به نفع نظام سلامت کشور است.

گفتنی است، ساختمان جدید اورژانس بیمارستان سینا در شهرستان کارون با زیربنای ۲۲۸۱ متر مربع و با صرف اعتباری بالغ بر ۱,۵۰۰ میلیارد ریال ساخته شده و دارای ۳۲ تخت است.

کد خبر 657610

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.