اولویت اول و آخر تولید گندم در کشور است

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه اولویت اول و آخر ما تولید گندم در داخل کشور است، گفت: به منظور ایجاد اشتغال و عشق به تولید محصولات کشاورزی، اجازه واردات گندم را نخواهیم داد.

به گزارش ایمنا، سیدمحمد آقامیری امروز -جمعه هشتم اردیبهشت‌ماه- به نمایندگی از رئیس جمهور و هیئت دولت با حضور در جمع مردم شهرستان دشت آزادگان و هویزه، اظهار کرد: اگر قیمت جهانی گندم مجانی باشد، تا زمانی که تولید گندم را در داخل کشور داشته باشیم برای حمایت از تولیدکنندگان در تمام حوزه‌ها، واردات نخواهیم داشت حتی اگر قیمت داخلی گندم بیشتر از قیمت جهانی باشد.

وی افزود: تا زمانی که دچار کمبود محصول نشویم اجازه واردات هیچ محصولی در حوزه کشاورزی و سایر کالاها را نخواهیم داد.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه وظیفه داریم از تولید حمایت کنیم، تصریح کرد: خط قرمز ما حمایت از تولید است و به هر نحو ممکن از تولید حمایت خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: اصرار ما این است کشاورزانی که گندم خود را تحویل می‌دهند وجه گندم خود را بلافاصله دریافت کنند.

آقامیری گفت: امیدواریم با اعلام شورای قیمت‌گذاری، قیمت نهایی خرید گندم هرچه زودتر تعیین تکلیف شود تا بتوانیم کل مبلغ گندم خریداری شده را به کشاورزان پرداخت کنیم.

وی ادامه داد: تا زمان تعیین قیمت گندم همچنان به قیمت سال گذشته پرداخت‌ها انجام می‌شود، در حالی که تاکنون هیچ مبلغی دریافت نکرده‌ایم و با جا به جایی، پرداخت‌ها را انجام دادیم. سرپرست وزارت جهاد کشاورزی اظهار کرد: وظیفه داریم از طرف هیئت دولت مشکلات این منطقه و کشاورزان را در تمام ابعاد بررسی، جمع‌بندی و در نهایت به اطلاع رئیس جمهور برسانیم و با ارائه راهکار، تلاش کنیم تا این مشکلات و مسائل برطرف شود. همچنین در حد توان ما و تا جایی که منابع دولت اجازه دهد، کمک خواهیم کرد تا عمده مشکلات و مسائل کشاورزان برطرف شود.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه مشکلات منطقه سه دسته هستند، گفت: بعضی مشکلات در سطح ملی هستند، مانند بحث آب که با به ثمر رسیدن طرح ۵۵٠ هزار هکتاری که بخشی از آن انجام شده و باید در نظر داشت که تأخیر در اجرای آن باعث مستهلک شدن اقدامات قبلی می‌شود.

وی اضافه کرد: اگر مشکل آب برطرف شود سایر مسائل از جمله اشتغال، تولید محصولات کشاورزی و رونق دامداری نیز برطرف می‌شود.

آقامیری خاطرنشان کرد: تولید در بخش کشاورزی مقدماتی نیاز دارد که نخستین و مهمترین آن‌ها آب است؛ این مهم را با گزارشی کامل به همراه پیشنهاد عملیاتی و اجرایی به اطلاع رئیس جمهور خواهم رساند.

وی در خصوص بیمه محصولات کشاورزی، گفت: کشاورزان در صورت داشتن مشکل، مانند نداشتن پرداختی به سازمان جهاد کشاورزی استان مراجعه کنند.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی همچنین بر پیگیری، بررسی و رفع مسائل و مشکلات حوزه آبزیان استان خوزستان نیز تاکید کرد.

وی جهت‌گیری مثبت و شروع کار جدید را برای رفع مشکلات منطقه ضروری دانست و گفت: پیگیری و رفع مشکلات جزو روند اصلی کار است و بی‌شک تا حل کامل مشکل، مسائل را پیگیری خواهیم کرد.

آقامیری ادامه داد: بعضی مسائل باید توسط مسئولان محلی و استانی حل شوند و همه مدیران کشوری و استانی موظف به پیگیری هستند و با حضور در میان مردم مشکلات مناطق را برطرف کنند.

وی گفت: برخی از مشکلات نیز با اتحاد مردمی به صورت گروهی و پیگیری محلی و در برخی مواقع با نگاه شهرستانی یا استانی قابل حل هستند.

منبع: ایرنا

کد خبر 657609

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.