لغو رقابت‌های جام جهانی کشتی آزاد و فرنگی

با اعلام اتحادیه جهانی کشتی رقابت‌های جام جهانی کشتی آزاد و فرنگی که در آمریکا و ایران قرار بود برگزار شود لغو شد.

به گزارش ایمنا، اتحادیه جهانی کشتی اعلام کرد که به دلیل حساسیت و فشار رقابت‌های سال ۲۰۲۳ به عنوان سال پیش از المپیک پاریس، برگزاری رقابت‌های جام جهانی کشتی آزاد و فرنگی به میزبانی آمریکا و ایران را لغو کرده است.

پیش از این قرار بود رقابت‌های جام جهانی کشتی آزاد و فرنگی در روزهای چهارم و پنجم آذرماه سال جاری در تهران و جام جهانی کشتی آزاد روزهای چهارم و پنجم دی‌ماه در کارولویل آمریکا برگزار شود.

اتحادیه جهانی کشتی نیز اعلام کرد که با توجه به تمرکز بسیاری از کشورها بر آماده‌سازی کشتی‌گیران برای المپیک ۲۰۲۴ پاریس، نبود حضور بالقوه در جام جهانی ۲۰۲۳ یکی از نگرانی‌های اصلی اتحادیه جهانی بود. علاوه‌بر این مسابقه‌های جهانی بلگراد که برای سپتامبر ۲۰۲۳ برنامه‌ریزی شده است، فشار بیشتری را بر کشورها وارد می‌کرد.

بر همین اساس اتحادیه جهانی پس از بررسی دقیق، تجزیه و تحلیل چالش‌ها و پیچیدگی‌های موجود در سازماندهی رویدادهای حساس پیش‌رو تصمیم گرفت تا این دو رویداد پرمخاطب پیش از المپیک پاریس لغو شود.

همچنین نبود حمایت کافی برای میزبانی این مسابقات از سوی کشورهای میزبان یکی دیگر از عوامل مؤثر در این تصمیم بوده است.

اتحادیه جهانی کشتی تاکید کرده است که تصمیم به لغو رقابت‌های جام جهانی کشتی آزاد و فرنگی پس از تماس‌های متعدد و بحث و گفت‌وگو با کشورهای ایران و آمریکا گرفته شده است.

کد خبر 657590

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.