پایان کابوس استراماچونی برای آبی پوشان

در بسته خبری این هفته ورزش ایران و جهان خبرهای‌ مختلفی به چشم می‌خورد که خواندن آن خالی از لطف نیست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مطابق هفته‌های گذشته، مهم‌ترین خبرهای ورزشی جهان در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است

* رضا زندی سرپرست فدراسیون سوارکاری با اشاره به اینکه ایران به عنوان میزبان مسابقات سوارکاری در سال جاری میلادی انتخاب شده است، اظهار کرد: با رایزنی و پیگیری‌های مجدانه فدراسیون سوارکاری، ایران به عنوان برگزار کننده فینال مسابقات جهانی انتخاب شد، امیدوارم که بتوانیم میزبان شایسته‌ای برای سایر کشورهای شرکت کننده باشیم.

* تیم فوتبال شمس آذر قزوین که هفته گذشته توانست جواز حضور در لیگ برتر را کسب کند، با پیروزی ۳ بر یک برابر چادرملو توانست قهرمان لیگ یک لقب بگیرد.

* صدمین دربی بین تیم‌های فوتبال استقلال و پرسپولیس، در ورزشگاه آزادی برگزار شد. شاگردان گل محمدی با تک گل عیسی آل‌کثیر از سد استقلال گذشتند

* جدیدترین رنکینگ برترین آزادکاران جهان از سوی اتحادیه جهانی کشتی اعلام شد و رحمان عموزاد تنها کشتی‌گیر ایرانی در بین نفرات صدرنشین اوزان دهگانه است. حسن یزدانی نیز که در رنکینگ قبلی در رده نخست وزن ۸۶ کیلوگرم جای گرفته بود به رده سوم رنکینگ سقوط کرده است.

* به نقل از باشگاه استقلال، این باشگاه از علیرضا بیرانوند، دروازه‌بان پرسپولیس به دلیل خوشحالی توهین آمیزش پس از برد در دربی ۱۰۰، به کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال شکایت کرد.

* به نقل از سایت اسپورت گرجستان، لاشا تالاخادزه وزنه‌بردار مطرح گرجستان و قهرمان جهان و المپیک با رکورد مجموع ۴۷۴ کیلوگرم قهرمان اروپا شد. این وزنه‌بردار نسبت به قهرمانی جهان ۲۰۲۲ کلمبیا بهتر کار کرد و توانست هشت کیلوگرم افزایش رکورد داشته باشد. البته رکورد جهان با ۴۹۲ کیلوگرم در اختیار تالاخادزه است و این وزنه بردار که گفته می‌شود مدتی مصدوم بود، با این رکورد فوق العاده خود فاصله دارد.

* مسابقات انتخابی تیم ملی ژیمناستیک هنری جهت اعزام به مسابقات آسیایی و دانشجویان جهان و مسابقات انتخابی تیم ملی جوانان جهت اعزام به مسابقات قهرمانی آسیا طی روزهای ۲ و ۳ اردیبهشت‌ماه با معرفی نفرات برتر به میزبانی سالن ژیمناستیک مجموعه ورزشی شهید شیرودی برگزار شد.

* محمود خسروی وفا رئیس کمیته ملی المپیک طی حکمی فرهاد طلوع کیان را به عنوان مشاور رئیس و مدیر حوزه ریاست منصوب کرد.

* رقابت‌های والیبال قهرمانی باشگاه‌های زنان آسیا ۲۰۲۳ از تاریخ پنجم تا دوازدهم اردیبهشت به میزبانی ویتنام برگزار می‌شود. پیکان تهران نماینده ایران در گروه نخست مرحله مقدماتی به مصاف تیم‌های دای نام یونیورسیتی (ویتنام)، کینگ وال (چین‌تایپه) و هیسامیتسو اسپرینگ (ژاپن) می‌رود.

* پلیس تورین ۱۷۱ هوادار یوونتوس را پیدا کرده که در بازی رفت یووه و اینتر در نیمه نهایی جام حذفی ایتالیا، به لوکاکو توهین نژادپرستانه کرده بودند. احتمالاً این ۱۷۱ نفر که اکنون جریمه شدند از حضور در ورزشگاه نیز منع شوند.

* امیر قلعه‌نویی، سرمربی تیم ملی، به دلیل ضعیف بودن رقبا و چمن مصنوعی محل برگزاری مسابقات کافا، بطور رسمی با حضور تیم ملی بزرگسالان در این رقابت‌ها مخالفت کرد. قلعه‌نویی همچنین به منظور حمایت و تقویت تیم ملی المپیک، به فدراسیون فوتبال پیشنهاد داده که این تیم در مسابقات کافا شرکت کند

* رسانه میل اسپورت گزارش داده که پوچتینو برای جایگزینی فرانک لمپارد، سرمربی فعلی، پیش از فصل آینده، ابراز تمایل کرده است. این اتفاق در پی آن افتاد که یولیان ناگلزمان پیشنهاد همکاری باشگاه لندنی را نپذیرفت.

* با توجه به تفاهم نامه امضا شده میان رئیس فدراسیون کشتی و استاندار آذربایجان غربی، میزبانی چهل و سومین دوره رقابت‌های بین المللی کشتی آزاد جام تختی و مرحله چهارم چرخه انتخابی تیم ملی به این استان واگذار شد. بر این اساس این رقابت‌ها دهه اول خردادماه در شهر ارومیه برگزار خواهد شد.

* سایت «گل پوینت» در گزارشی با عنوان «تالار مشاهیر: بازیکنانی که امتیاز ۱۰ را گرفتند» به معرفی بهترین‌های تاریخ لیگ پرتغال پرداخت. نام مهدی طارمی ستاره تیم ملی کشورمان و عضو باشگاه پورتو در تالار مشاهیر این رسانه آماری به عنوان یکی از ۱۱ بازیکنی که تاالان توانستند امتیاز ۱۰ را از این رسانه معتبر بگیرند، قرار گرفت.

* رضا نصیری نژاد دبیرکل فدراسیون جهانی کوراش که در هانگژو حضور دارد، اظهار کرد: بعد از دیداری که با حیدر فرمان در کویت داشتم برای بازدید از محل برگزاری رقابت‌های قهرمانی آسیا کوراش که به صورت تست ایونت هانگژو می‌باشد به این شهر آماده‌ام و باید بگویم میزبان هر لحاظ برای برگزاری این رویداد آسیایی آماده است.

* امیر قلعه نویی که به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال انتخاب شده بود، پس از نشست مسئولان فدراسیون و سازمان لیگ، حکم خود را از مهدی تاج، رئیس فدراسیون دریافت کرد.

* در پنجمین دیدار از رقابت‌های مرحله نیمه‌نهایی لیگ والیبال ایتالیا تیم‌های میلانو و لوبه مقابل هم قرار گرفتند که این مسابقه در نهایت با نتیجه ۳ بر یک و با امتیازهای ۲۷ بر ۲۵، ۲۵ بر ۲۲، ۲۳ بر ۲۵ و ۲۷ بر ۲۵ به سود لوبه خاتمه پیدا کرد. به این ترتیب تیم والیبال میلانو که از حضور میلاد عبادی‌پور، دریافت کننده و کاپیتان تیم ملی والیبال ایران سود می‌برد نتوانست به فینال این دوره از رقابت‌ها راه پیدا کند. میلانو که در مرحله مقدماتی عنوان هشتم را کسب کرده بود تا اینجای رقابت‌ها عملکرد خوب و دور از انتظاری داشت، اما نتوانست با حضور در فینال تاریخ ساز شود.

* محمدرضا پوریا سرپرست فدراسیون بدمینتون قرار است در اجلاس کنفدراسیون آسیا کاندیدای پست نایب رئیسی باشد. این اجلاس اواخر این هفته در جریان مسابقات قهرمانی آسیا در دوبی برگزار خواهد شد. فرشاد نصرتی دبیر فدراسیون و فریبا مددی نایب رئیس زنان این فدراسیون نیز پوریا را در این اجلاس همراهی خواهند کرد. حال انتخاب شدن پوریا به عنوان نایب رئیس آسیا مجوز حضور او در انتخابات فدراسیون ایران را هم صادر می‌کند.

* قرعه کشی مسابقات فوتبال قهرمانی آسیای مرکزی در بخش بزرگسالان، در شهر دوشنبه تاجیکستان برگزار شد و هفت تیم حاضر در این تورنمنت رقبای خود را شناختند. بر این اساس تیم ملی فوتبال کشورمان در گروه B با قرقیزستان و افغانستان همگروه شد. مسابقات این گروه به میزبانی شهر بیشکک قرقیزستان برگزار خواهد شد.

* با تصمیم امیر قلعه‌نویی سرمربی تیم ملی فوتبال، حمید مطهری به عنوان مربی به کادر فنی تیم ملی فوتبال اضافه شد. مطهری پیش از انتخاب به عنوان یکی از اعضای کادر فنی تیم ملی فوتبال، سابقه کار در تیم‌های نساجی، پرسپولیس، راه‌آهن، صبا و … را در کارنامه خود داشته است.

* با اعلام حجت کریمی، سرپرست مدیرعاملی باشگاه استقلال، تاییدیه پرداخت مطالبات آندره استراماچونی، سرمربی پیشین آبی‌پوشان که چند روز قبل به حساب او واریز شده بود، به فیفا ارسال شد.

* به نقل از روابط عمومی سازمان لیگ فوتبال ایران، قرعه‌کشی مرحله نیمه نهایی جام حذفی (یادواره آزادسازی خرمشهر) یکشنبه ۱۰ اردیبهشت ماه و بعد از پایان مسابقه پرسپولیس - گل‌گهر سیرجان در سالن کنفرانس ورزشگاه آزادی و با حضور نمایندگان تیم‌های صعودکرده و اهالی رسانه برگزار خواهد شد. دیدارهای مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی در روزهای شنبه و یکشنبه برگزار خواهد شد.

* مراسم قرعه کشی جام جهانی بسکتبال شنبه، نهم اردیبهشت ماه در مانیل فیلیپین برگزار می‌شود و ۳۲ راه‌یافته به این رقابت‌ها در ۸ گروه ۴ تیمی جای داده می‌شوند. محسن معزی‌فر دبیرکل فدراسیون و حامد حدادی کاپیتان تیم ملی بسکتبال به عنوان نمایندگان ایران در مراسم قرعه کشی حضور خواهد داشت.

* در جدیدترین رنکینگ آسیایی پرسپولیس به جایگاه چهارم صعود کرده است. پرسپولیس که در جایگاه پنجم حضور داشت، حالا با دو امتیاز برتری، جای چونبوک موتورز کره‌جنوبی را گرفته و شانس این را دارد که با قهرمانی لیگ و جام حذفی، به رتبه دوم قاره آسیا برسد. استقلال دیگر نماینده آسیا نیز در این مدت ۱۴ امتیاز به شمار امتیازات خود افزوده تا به جایگاه نهم برسد و تک رقمی شود. سپاهان دیگر نماینده ایران نیز به رتبه سیزدهم رسیده و احتمال دارد در رنکینگ ماه آینده به جمع ۱۰ تیم برتر آسیا ملحق شود.

کد خبر 657517

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.