جمهوری اسلامی ایران آماده همکاری برای حل بحران انرژی و برق در لبنان است

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: جمهوری اسلامی ایران آماده همکاری برای حل بحران انرژی و برق در لبنان است و حاضر است تجربیات و کمک‌های فنی خود در زمینه احداث و راه‌اندازی نیروگاه‌های برق و تعمیر و نگهداری در این حوزه را در اختیار لبنان قرار دهد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت امور خارجه، حسین امیرعبداللهیان در دیدار با نخست وزیر پیشبرد امور لبنان درباره موضوعات مورد علاقه به گفت‌وگو و تبادل نظر پرداخت. در حوزه همکاری‌های دو جانبه، بر ضرورت گسترش مناسبات دو کشور در حوزه‌های مختلف به ویژه در بخش همکاری‌های اقتصادی - تجاری و با توجه به ظرفیت‌های موجود برای ارتقای همکاری‌ها تاکید کرد.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران آماده همکاری برای حل بحران انرژی و برق در لبنان است و حاضر است تجربیات و کمک‌های فنی خود در زمینه احداث و راه اندازی نیروگاه‌های برق و نیز تعمیر و نگهداری در این حوزه را در اختیار لبنان قرار دهد.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین حمایت جمهوری اسلامی ایران را از ثبات و استقرار در لبنان، و پشتیبانی از دولت، ملت، مقاومت و ارتش لبنان مورد تاکید قرار داد.

امیرعبداللهیان تاکید کرد: مسائل لبنان از جمله انتخاب رئیس جمهور و تکمیل فرایند سیاسی در این کشور باید توسط خود لبنانی‌ها و از طریق گفتگو و توافق میان جریان‌های سیاسی لبنانی مدیریت و حل شود، و کمک‌ها و ابتکارهای خارجی در صورتی که با حسن نیت همراه بوده و مورد تأیید دولت و مردم لبنان باشند، می‌تواند در راستای حمایت از انتخاب لبنانی‌ها و نه دخالت در امور لبنان انجام شود.

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار دیدگاه کشورمان در خصوص تحولات فلسطین، یمن، سودان، افغانستان و اوکراین را تشریح کرد.

نجیب میقاتی، نخست وزیر لبنان نیز در این دیدار ضمن با اهمیت توصیف کردن مناسبات فی‌مابین و تشریح وضعیت جاری در لبنان و استقبال مجدد از توافق اخیر تهران و ریاض، ارزیابی خود را از تأثیرات مثبت این رویداد بر موضوعات منطقه‌ای مطرح ساخت.

میقاتی ایران را کشوری مهم در منطقه دانست و ضمن قدردانی از مواضع سازنده تهران در قبال لبنان، بر اهمیت مناسبات موجود تاکید کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه دیدارهای خود با مقامات لبنانی با نبیه بری، رئیس مجلس لبنان دیدار و به گفت‌وگو و تبادل نظر پرداخت.

امیرعبداللهیان با تمجید از نقش و تلاش‌های نبیه بری در صحنه سیاسی داخلی لبنان بر ضرورت حل و فصل مسائل داخلی این کشور با استفاده از ساز و کارهای داخلی، گفت‌وگو و توافق میان جریان‌های سیاسی لبنانی تاکید کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان با قدردانی از نقش برجسته لبنان و مقاومت لبنانی در ایستادگی در مقابل تلاش‌های مخرب رژیم صهیونیستی در منطقه، بر ضرورت توسعه روابط دوجانبه در ابعاد مختلف بویژه روابط اقتصادی، تجاری، فرهنگی و علمی، با توجه به زمینه‌ها و فرصت‌های مناسب در دو کشور تاکید کرد.

رئیس مجلس لبنان نیز در این دیدار با ارائه ارزیابی خود از تحولات جاری پس از توافق تهران - ریاض و با برشمردن اثرات مثبت آن در سطح منطقه به ویژه وحدت جهان اسلام، لبنان و مقاومت آن را سنگری سترگ در مقابل رژیم صهیونیستی دانست.

طرفین در این دیدار در خصوص اوضاع یمن، بحرین، فلسطین و سودان بحث و تبادل نظر کردند.

کد خبر 657463

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.