برگزاری یازدهمین نشست«شیوه ما مردمان»

رئیس اداره هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان گفت: یازدهمین نشست" شیوه ما مردمان" هم‌زمان با هفته فرهنگی اصفهان در سالن همایش کتابخانه مرکزی شهرداری این شهر برگزار می‌شود.

علی عطریان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به برنامه‌های هفته فرهنگی اصفهان بیان کرد: پنجشنبه هفتم اردیبهشت‌ماه ساعات ۱۷ میزبان دکتر حسن بلخاری از اساتید مطرح فلسفه و حکمت اسلامی کشور و دانشگاه تهران با موضوع برنامه مبانی حکمی هنر و معماری اصفهان هستیم.

وی افزود: از مباحث مهم فرهنگی و هویتی اصفهان، موضوع هنر و معماری این شهر در دوره‌های مختلف است و این وجوه همواره موردتوجه ویژه تمام هنردوستان قرارگرفته است.

رئیس اداره هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان تصریح کرد: در این نشست، جریان مبانی فکری حکمت متعالی توسط اندیشمندان شهر موردبررسی قرار می‌گیرد.

وی افزود: همچنین این مهم تا چه میزان تأثیر خود را در آثار فلسفی صفوی، سلجوقی و قاجار نشان داده و اندیشمندان هنرمندان و معماران چه تأثیر متقابلی در این راستا داشتند.

برگزاری یازدهمین نشست«شیوه ما مردمان»

عطریان خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم در نشست" شیوه ما مردمان" ارتباط متقابل فرهنگ‌عامه با گستره‌های متخلف اجتماعی اعم از هنر، جامعه‌شناسان، معماران و علوم دیگر را موردبررسی قرار دهیم و اجرای برنامه‌های متنوع این نشست‌ها استمرار داشته باشد.

وی گفت: همچنین از ظرفیت اساتید نقاشی، جامعه‌شناس، جامعه‌شناس ورزش، کتاب‌شناس و فعال در حوزه کتب خطی بهره‌گیری کنیم. پس‌ازآن بهره‌گیری از ظرفیت اساتید فعال در عرصه موسیقی، تحلیلگر ادبیات اجتماعی، نمایشی دستور کار است.

رئیس اداره هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان بابیان اینکه برگزاری نشست با محوریت هویت شهری سینما و فرهنگ‌عامه در ماه‌های آتی هدف‌گذاری شده است، گفت: تأثیر متقابل فرهنگ‌عامه و گستره‌های اجتماعی مختلف به‌ویژه هنرهای مختلف منتقل‌شده از سینما به فرهنگ‌عامه و بالعکس، تأثیر تئاتر و ادبیات همچنین مبحث تأثیرگذاری و تأثیرپذیری زمینه‌های هنری از هویت و فرهنگ جاری، قابل‌توجه و تحلیل است و به‌طور حتم راهبردهای مفیدی به ما ارائه دهد.

کد خبر 657458

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.