لزوم الگوگیری از شهدا در آموزش و پرورش

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در انقلاب اسلامی روی واژه شاهد کار شده است و روی شهد شاهد نیز باید کار شود که شامل فرزندان شاهد می‌شوند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امیرحسین بانکی‌پور امروز _پنجشنبه هفتم اردیبهشت‌ماه_ در مراسم اختتامیه جشنواره «پرواز تا بی‌نهایت»، اظهار کرد: فرزندان شهدا، یادگاران و امانت‌هایی هستند که باید حفظ شوند و مجموعه دفاتر ایثارگر و شاهد، جزو مجموعه‌هایی است که باید توجهی ویژه به آن داشته باشیم.

وی افزود: در انقلاب اسلامی روی واژه شاهد کار شده است و روی شهد شاهد نیز باید کار شود که شامل فرزندان شاهد می‌شوند. در مباحث ژنتیکی نیز دیده می‌شود که گاهی به قدری نوه‌ها مشابه با پدربزرگان خود هستند که فرزندان مشابه پدر خود نیستند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: داشتن برنامه‌ریزی برای شهد شاهد، تناسب بسیاری با آموزش و پرورش دارد؛ چراکه اکنون در آموزش و پرورش کمتر فرزندان شهدای دفاع مقدس دیده می‌شوند. شخصیت‌های بزرگ در تاریخ برجسته می‌شوند و نسل آنها به یادگار می‌ماند.

وی با تاکید بر لزوم الگوگیری در آموزش و پرورش، ادامه کرد: باید به نسل شهدا توجه کرد و نسل شهید باید برجسته و شجره‌نامه‌ای برای وی تدوین شود؛ این موضوع یاری‌کننده توجه و الگوگیری از شهیدان کم‌نظیر است‌.

کد خبر 657416

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.