لزوم تدوین سند حکمرانی شهری

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: تدوین سند حکمرانی شهری و تشکیل یک کمیته برای تنظیم این سند به پیشنهاد دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی می‌تواند ماحصل این نشست هم اندیشی رؤسای کمیسیون‌های فرهنگی شورای اسلامی در اصفهان باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امیرحسین بانکی پور امروز _پنجشنبه هفتم اردیبهشت‌ماه_ در مراسم اختتامیه نشست هم‌اندیشی رؤسای کمیسیون‌های فرهنگی شورای اسلامی مراکز استان کشور اظهار کرد: تدوین سند حکمرانی شهری و تشکیل یک کمیته برای تنظیم این سند به پیشنهاد دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی می‌تواند ماحصل این نشست هم اندیشی رؤسای کمیسیون‌های فرهنگی شورای اسلامی در اصفهان باشد.

وی با اشاره به موضوع عفاف و حجاب افزود: از ابتدای انقلاب شاهد برخوردهای دوگانه با اتفاقات مختلف فرهنگی در رابطه با عفاف و حجاب بودیم که عمدتاً ریشه این دوگانه‌ها معرفتی بوده است.

وی خاطرنشان کرد: مسئولان و متولیان فرهنگی و اجتماعی باید مراقب برخوردهای دوگانه با مسائل اجتماعی و شرعی باشند، معتقدم که هر دو طیف غلط عمل می‌کنند، البته فاجعه‌آمیز تر آن است که برخی امروزه اصالت را به ملاحظات اقتصادی می‌دهند.

بانکی پور اظهار کرد: فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی شهرداری‌ها به منزله همراه کردن افکار عمومی است، بسیاری از اموری که به صورت صحیح تحقق پیدا نمی‌کند به دلیل همراهی نکردن افکار عمومی است؛ در این راستا همراه کردن افکار عمومی به آنچه وظیفه شرعی است، از وظایف رؤسای کمیسیون‌های فرهنگی شوراهای اسلامی شهرها است که باید در این مسیر گام بردارند.

کد خبر 657413

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.