منچسترسیتی ۴ _ آرسنال ۱ / کار سخت توپچی‌های لندن برای قهرمانی در جزیره

با شکست تحقیرآمیز آرسنال در اتحاد برابر منچسترسیتی، کار توپچی‌ها برای قهرمانی در لیگ جزیره بسیار سخت شد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا و به نقل از یورو اسپورت، منچسترسیتی با پیروزی مقتدرانه چهار بر یک مقابل آرسنال، ابتکار عمل را در جزیره به دست گرفت و حالا سرنوشت قهرمانی آبی‌ها در لیگ به خودشان بستگی دارد.

سیتی هنوز دو امتیاز نسبت به آرسنال کمتر دارد و در رده دوم جدول جای گرفته است، با این حال پیروزی در دیدار رودررو و انجام دو بازی کمتر نسبت به تیم لندنی، پپ گواردیولا و شاگردانش را به کسب یک قهرمانی دیگر در انگلیس امیدوار کرده است. درخشش ستاره بلژیکی خط میانی سیتی، شکست سنگینی را برای آرتتا رقم زد.

شروع تیم میزبان در مسابقه بسیار خوب بود. منچسترسیتی موفق شد از ابتدا سوار بر بازی شود و سبک بازی خود را به حریف دیکته کند. سرعت و دقت دی بروینه در کنار اثرگذاری گریلیش و برناردو سیلوا در طول مسابقه بارها باعث آشفتگی خط دفاع آرسنال شد تا جایی که این تیم طی پایان ۹۰ دقیقه چهار گل دریافت کرد و تنها یکی از گل‌های خورده را پاسخ داد.

در این فصل از رقابت‌های لیگ جزیره انگلیس، هواداران آرسنال امید زیادی به کسب عنوان قهرمانی داشتند. تیم آرتتا که چندسال پوست اندازی را پشت سر گذاشت و با شعار "به پروسه اعتماد کنید" کارش را پیش برد، در این فصل بی‌نظیر عمل کرد. با وجود بازیکنان نه چندان مطرح و جوان، سرمربی جوان و اسپانیایی آرسنال موفق شد تیمش را تا این مقطع از لیگ به عنوان جدی‌ترین شانس قهرمانی مطرح کند.

اگرچه آرسنالی‌ها در طول هفته‌های اخیر نتایج خوبی کسب نکرده و به تساوی رضایت داده بودند، اما پیروزی در دیدار برابر منچسترسیتی یا حتی کسب تساوی، می‌توانست انگیزه مناسبی برای دیدارهای باقیمانده فصل باشد.

با این وجود، نمایش درخشان دی بروینه در دیدار برابر آرسنال کار را برای این تیم در لیگ تقریباً تمام کرد. بازیکن بلژیکی سیتی نه تنها دوبار دروازه حریف را باز کرد، بلکه چندین موقعیت نیز برای هم تیمی‌هایش از جمله هالند خلق کرد و این مهاجم به تنهایی چهار موقعیت گل را در جریان بازی از دست داد.

نکته جالب توجه درباره بازی سیتی و آرسنال در اتحاد، به آخرین پیروزی توپچی‌ها مربوط است. آخرین بار بیش از هشت سال پیش تیم آرسن ونگر موفق شد در لیگ و در خانه، منچسترسیتی را شکست دهد و از آن زمان یک دیدار مساوی و باقی دیدارها با شکست آرسنال به پایان رسیده است.

با توجه به شکست سنگین آرسنال، منچسترسیتی با دو بازی کمتر از این تیم و با دو امتیاز اختلاف در رده دوم جدول قرار دارد. هنوز چند بازی تا پایان فصل باقی مانده است اما بعید به نظر می‌رسد که شاگردان پپ قصد داشته باشند به راحتی امتیاز از دست بدهند. آرسنال نیز که مدت زیادی در صدر جدول جا خوش کرده بود، شاید دوباره باید یک فصل تلخ را پشت سر بگذارد.

منچسترسیتی در بازی‌های آینده خود در لیگ باید به مصاف فولام، وستهم، لیدز، اورتون، چلسی، برایتون و برنتفورد برود.

تیم آرسنال نیز در ادامه فصل با تیم‌های چلسی، نیوکسل، برایتون، ناتینگهام فارست و ولورهمپتون دیدار خواهد کرد.

کد خبر 657320

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.