همکاری شورا و شهرداری در توسعه شهری استمرار دارد

نایب رئیس شورای اسلامی شهر سیرجان گفت: شورای اسلامی شهر یک نهاد مدنی و حلقه ارتباطی میان مردم و مسئولان است، لذا خدمت صادقانه و بدون منت به شهروندان باید بیش از پیش در دستور کار شهرداری و شورا باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امین صادقی امروز _چهارشنبه ششم اردیبهشت‌ماه_ در نشست علنی شورای اسلامی شهر با اشاره به اینکه شوراها جایگاه رفیع و مهمی دارد، اظهار کرد: با محوریت دانش و همدلی و با تکیه بر توانایی علمی و عملی مدیران، در تلاش هستیم شهری آباد با نشاط اجتماعی و سلامت روانی داشته باشیم.

وی افزود: توسعه و آبادانی هر شهر به مشارکت همه‌جانبه شهروندان بستگی دارد و شورا به عنوان نهاد مدنی و رابط بین مدیران و مردم، برای تحقق برنامه‌ها نقش کلانی دارد، از این‌رو همکاری شورا و شهرداری در توسعه شهری بیش از پیش استمرار دارد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر سیرجان با اشاره به اینکه هنوز برای پروژه‌های شهرداری پیمانکاری معرفی و انتخاب نشده است، یادآور شد: موضوعاتی همچون عدم انتخاب پیمانکار برای پروژه‌های شهرداری در سال جدید، حسابرسی مالی سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ و تحقق بودجه سال ۱۴۰۲ بر اساس برنامه‌ریزی و با در نظر گرفتن و توجه به درآمدهای پایدار در دستور کار شورا قرار دارد.

حمزه صادقی، عضو شورای اسلامی شهر سیرجان گفت: در بحث بیماری‌ها، سیرجان بعضاً به دلیل آلودگی هوا در منطقه گل‌گهر بیشترین آلودگی زیست محیطی و نوع بیماری را دارد که باید مدیران شرکت‌های معدنی مستقر در گل‌گهر در این رابطه همکاری کنند.

اعظم جوانلری، عضو شورای اسلامی شهر سیرجان به بیان موضوعاتی همچون سهم سرانه حاصل از ماده ۱۰۰ شهرداری، تعرفه‌های سهم سرانه و بازدید و جانمایی پارک بانوان شماره دو پرداخت و این موضوعات را مورد بحث و بررسی قرار داد.

وی افزود: با توجه به کمبود امکانات و تجهیزات بیمارستان‌های سیرجان و پزشکی قانونی در خصوص نگهداری اموات، شهرداری سیرجان با پیگیری شورای شهر در راستای ارائه خدمات مطلوب به شهروندان، روند نصب و راه‌اندازی سردخانه در بهشت رضا (ع) را در دستور کار قرار داد و به زودی سردخانه تکمیل و مورد استفاده خانواده‌های متوفی قرار خواهد گرفت.

مصطفی اسفندیارپور، عضو شورای اسلامی شهر سیرجان با تاکید بر تسریع در روند فعالیت‌های عمرانی شهرداری، افزود: در راستای آگاهی بخشی به شهروندان در خصوص اقدامات انجام شده و برنامه‌های در دستور کار شهرداری و شورا، روند اطلاع رسانی باید بیشتر شود.

وی تصریح کرد: فعالیت‌های عمرانی باید سرعت بیشتری پیدا کند و در مناطق مختلف با توسعه متوازن در بخش‌هایی همچون بدرآباد، میرزا رضا، آباده و مکی‌آباد انجام شود.

وحید جوان، دیگر عضو شورای اسلامی شهر سیرجان همچنین به ارائه توضیحات و بررسی موضوعاتی همچون بیمه تأمین اجتماعی، بازدید از پروژه‌های عمرانی و رفع مشکلات باشگاه پرداخت.

مهدی بهرامی، معاون توسعه مدیریت و منابع شهرداری سیرجان با اشاره به موارد مطرح شده از سوی اعضای شورای اسلامی شهر افزود: موضوع ساختمان جهان فولاد بر اساس قانون در دستور کار شهرداری قرار دارد و روند آن در حال پیگیری است.

وی با اشاره به ورود شهرداری در راستای رفع معضل تکدی‌گری، افزود: طی روزهای اخیر تعدادی از این افراد در برخی مسیرها و معابر اصلی سطح شهر جمع‌آوری و اتباع بیگانه نیز تحویل بهزیستی و چند نفر دیگر به مقامات قضائی تحویل داده شدند

کد خبر 657278

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.