در کمیسیون تلفیق این هفته شورای اسلامی شهر اصفهان چه گذشت؟

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان جزئیات مباحث مطرح شده در جلسه این هفته کمیسیون تلفیق شورای ششم اصفهان را تشریح کرد.

ابوالفضل قربانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: جلسه کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر اصفهان سه‌شنبه، پنجم اردیبهشت‌ماه برگزار شد و تمام دستور کارها مربوط به دریافت گزارش اقداماتی بود که شهرداری باید انجام می‌داد.

وی با اشاره به ارزیابی اقدامات شهرداری برای موضوعات مختلف در کمیسیون تلفیق این هفته شورا افزود: نخستین موضوع گزارش، در ارتباط با اقدامات شهرداری در هفته فرهنگی اصفهان بود که حجم، تعداد و کیفیت نسبت به سال‌های گذشته چندین برابر شده است و میزان رضایتمندی شهروندان از این برنامه‌ها به‌شدت بالا است که این موضوع در تماس‌های تلفنی و تعاملات رودررو با آن‌ها محسوس بود.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: شهروندان برای بهره‌مندی از برنامه‌های هفته فرهنگی اصفهان، می‌توانند به درگاه اینترنتی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری مراجعه کنند که جا دارد از تمام دست‌اندرکاران این حوزه نیز قدردانی کنم.

وی با بیان اینکه یک هفته در سال به نام «اصفهان» نام‌گذاری شده است که باید موارد و مسائلی که شهروندان از آن بی‌اطلاع هستند، به آن‌ها اطلاع‌رسانی شود، گفت: تورهای گردشگری نیز برقرار است تا شهروندان شناخت بیشتری از نصف‌جهان داشته باشند.

قربانی اضافه کرد: گزارشی از کمیته مساعدت به مراکز فرهنگی نیز در جلسه کمیسیون تلفیق مطرح شد که این مساعدت‌ها در سال گذشته به شدت افزایش یافته است و این افتخار را داریم که مجموعه مدیریت شهری، یاری‌گر فعالیت‌های فرهنگی سطح شهر باشد.

افزایش ۱۰ برابری کمک‌های شهرداری اصفهان به مراکز فرهنگی

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: تعداد مراکز فرهنگی بسیار زیاد است و مدیریت شهری ششم خود را موظف می‌داند که از این فعالیت‌ها در تمام رشته‌ها حمایت لازم را به‌عمل بیاورد، این کمک‌ها در دوره‌ای کاهش یافت و سعی کردیم آن را افزایش دهیم که اکنون نسبت به سال‌های گذشته ۱۰ برابر شده است.

وی افزود: در حوزه فرهنگی جنبه‌هایی همچون ملی و مذهبی و مسائل اجتماعی که مدیریت شهری در آن مسئولیت دارد، مورد توجه این نهاد است. مراکز فرهنگی شامل سازمان‌های مردم‌نهاد، کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، خیریه‌ها، مجموعه‌های در ارتباط با هنر فاخر شهر و کشور همچون صنایع دستی، شعر و موسیقی و ورزشی این منظور، برای معرفی باید به سامانه «اصفهان من» به نشانی https://my.isfahan.ir/ مراجعه کنند.

قربانی تاکید کرد: طبق بودجه مصوب، در سال جاری مدیریت شهری باید ۲۳ هزار میلیارد تومان هزینه کند، لذا طبیعی است قبل از صرف هزینه‌ها، درآمد مربوط به آن باید محقق شده باشد، لذا منابع تأمین آن، یکی از دغدغه‌های بسیار بزرگ دست‌اندرکاران حوزه مالی و اقتصادی است.

وی افزود: درآمدهای محقق شده از تراکم ساختمانی، زمانی به حدود ۸۰ درصد منابع بودجه نیز می‌رسید که این رقم در بودجه سال جاری ۲۵ درصد است و منابعی همچون کاهش هزینه‌ها، توسعه خدمات شهرداری و در نتیجه افزایش منابع ملی و منابعی که از حوزه پسماند به‌دست می‌آید، جای آن را گرفته است، به‌طوری که باری بر دوش شهروندان اضافه نکند.

کد خبر 657249

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.