۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۶
امیرعبداللهیان عازم لبنان شد

وزیر امور خارجه در ادامه سفرهای منطقه‌ای خود ظهر امروز مسقط را به مقصد بیروت ترک کرد.

به گزارش ایمنا، حسین امیرعبداللهیان روز چهارشنبه ششم اردیبهشت، در ادامه سفرهای منطقه‌ای خود و پس از دیدار و رایزنی با «سید بدر البوسعیدی» وزیر خارجه عمان و دیگر مقامات این کشور، راهی بیروت پایتخت لبنان شد.

وزیر امور خارجه روز سه‌شنبه و در دیدار با همتای عمانی خود با اشاره به میزبانی مسقط و بغداد از گفتگوهای ایران و عربستان سعودی، همکاری‌های کشورهای منطقه را یک ضرورت با اهمیت دانست و از اینکه در چارچوب سیاست همسایگی دولت سیزدهم و رعایت اصل حسن همجواری، روابط در منطقه در شرایط مناسب و امیدوار کننده‌ای قرار گرفته است، ابراز خرسندی کرد.

امیرعبداللهیان همچنین امنیت فراگیر و تجزیه ناپذیر را یک ضرورت مهم برای منطقه ارزیابی کرد و در همین ارتباط حضور نیروهای خارجی را برای امنیت در منطقه هزینه ساز و اختلا ل آور توصیف کرد.

وی همچنین روز گذشته با محمد عبدالسلام مذاکره کننده ارشد دولت نجات ملی یمن در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسقط، دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزیر امور خارجه در این دیدار گشایش‌های ایجاد شده در زمینه پرونده انسانی و تبادل اسرا را مثبت ارزیابی کرد و با تأکید بر اهمیت وحدت سرزمینی یمن گفت: جمهوری اسلامی ایران از هر گونه ابتکار، طرح و اقدامی که به رفع محاصره یمن و برقراری آتش بس همه جانبه و تفاهم میان گروه‌های سیاسی یمنی بیانجامد، استقبال می‌کند.

محمد عبدالسلام مذاکره کننده ارشد دولت نجات ملی یمن نیز در این دیدار با قدردانی از حمایت‌های انسانی جمهوری اسلامی ایران از یمن، آخرین وضعیت گفتگو با عربستان سعودی در صنعا در حوزه‌های مختلف را تشریح کرد.

وزیر امورخارجه همچنین صبح چهارشنبه با سلطان بن محمد النعمانی وزیر مکتب سلطانی عمان دیدار و درباره مهمترین مسائل دوجانبه گفت‌وگو کرد.

کد خبر 657247

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.