لایحه تشکیل وزارت بازرگانی در دولت تصویب شد

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور از تصویب لایحه تشکیل وزارت بازرگانی در دولت خبر داد.

به گزارش ایمنا، سیدمحمد حسینی صبح امروز _چهارشنبه ششم اردیبهشت‌ماه_ در حاشیه نشست هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ما بر این باور بودیم که چون طرح وزارت بازرگانی وجود دارد و لایحه دوفوریتی سازمان بازرگانی ارائه شده شاید نیازی به طرح این موضوع نباشد، اما زمانی که هیئت‌رئیسه و شخص رئیس مجلس این موضوع را مطرح کردند، لایحه تشکیل وزارت بازرگانی امروز در دولت تصویب شد.

وی افزود: در اولین فرصت لایحه را تقدیم مجلس می‌کنیم تا بار کاری وزارت صمت و وزارت کشاورزی کاهش یابد و این وزارتخانه‌ها به مسئولیت‌های اصلی خود که تولید است، بیشتر بپردازند.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: دیروز خبر ارسال نامه رئیس مجلس به رئیس‌جمهور منتشر شد و سخنگوی هیئت‌رئیسه مجلس اعلام کرد که به‌تازگی رئیس مجلس شورای اسلامی نامه‌ای به آیت‌الله رئیسی ارسال کرده است و در آن با اشاره به تشخیص دولت برای تشکیل ساختاری مستقل برای بازرگانی داخلی و تنظیم بازار و دیدگاه رئیس‌جمهور مبنی بر نبود تفاوت بین تشکیل سازمان یا وزارت در این زمینه، از دولت خواسته شده است تا لایحه تشکیل وزارت بازرگانی داخلی و تنظیم بازار به صورت دو فوریتی به مجلس ارائه شود. به نظر می‌رسد اکثر نمایندگان با تشکیل وزارت بازرگانی داخلی موافق هستند. به همین دلیل در صورت ارائه لایحه دو فوریتی توسط دولت در این زمینه، در سریع‌ترین زمان ممکن شاهد شکل‌گیری این ساختار جدید خواهیم بود.

حسینی درباره تصویب لایحه دوفوریتی تشکیل وزارت بازرگانی در دولت پس از ارسال نامه مذکور گفت: این اقدام همزمان باعث هم‌گامی و همکاری بیشتر دولت و مجلس می‌شود.

کد خبر 657203

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.