مزایای دریافت کارت بازرگانی چیست
کارت بازرگانی

دریافت کارت بازرگانی از مزایای بیشتری برای تاجران و فعالان اقتصادی برخوردار است‌. برخی از مزایای دریافت کارت بازرگانی نظیر افزایش اعتماد به نفس، دریافت حق العمل در گمرگ، ثبت و ترخیص گمرگ و حتی ثبت شرکت مسئولیت محدود را نیز در این مطلب خدمت شما توضیح دادیم.

اشخاص حقیقی و حقوقی از مزایایی که کارت بازرگانی دارد برخوردار هستند و می‌توانند در شرایط بهتر به صادرات و واردات کالا اقدام کنند. دارا بودن کارت بازرگانی به طور کلی مزایای زیادی را برای اشخاص حقیقی و حقوقی به ارمغان می‌آورد. مزایای دریافت کارت بازرگانی چیست؟ انواع کارت بازرگانی کدامند؟ برای دریافت پاسخ تمامی سوالات خود تا انتها مقاله همراه ما باشید.

انواع کارت بازرگانی

کارت‌های بازرگانی به دو صورت حقیقی و حقوقی صادر می‌شوند که صدور آن شامل موارد زیر است:

زمانی که یک شخص به تنهایی و جدا از مؤسسه و شرکتی که در آن مشغول به فعالیت است درخواست صدور کارت دهد در آن موقع برای او کارت بازرگانی حقیقی صادر می‌شود. اما زمانی که صدور کارت برای یک موسسه و یا شرکت تجاری باشد، در این هنگام به کارت حقوقی معروف است. این دو نوع کارت در ظاهر تفاوتی باهم ندارند، اما کارت بازرگانی حقوقی به سبب دارا بودن مزایا بیشتر در زمینه تجارت جهانی و صادرات و واردات برخی کالاهای خاص اعتبار بیشتری دارد و امتیازات ببیشتری در حوزه تجارت نصیب افراد می‌شود.

کارت بازرگانی برای چه کسانی صادر می‌شود

این کارت برای همه اشخاص حقیقی و حقوقی که خواستار گرفتن این کارت هستند، صادر می‌شود و هیچ محدودیتی برای صدور این کارت وجود ندارد و افراد پس از ارائه مدارک کارت بازرگانی خود می‌توانند اقدام به ثبت‌نام آن کنند. اما کارت‌ها بسته به صدور برای افراد حقیقی و حقوقی تفاوت دارند، همچنین شرایط گرفتن کارت بازرگانی برای افراد حقیقی و حقوقی نیز باهم متفاوت است.

با این تعریف ساده به این نتیجه می‌رسیم که دریافت کارت بازرگانی دارای قوانین یا اصول و قواعدی نیست که فقط در اختیار متخصصان خاصی قرار بگیرد و شما به عنوان یک ایرانی می‌توانید برای دریافت آن اقدام کنید.

کارت بازرگانی به عنوان یک مدرک رسمی شناخته شده است که نشان دهنده تجارت و فعالیت‌های تجاری شماست. این کارت شامل اطلاعات مهمی مانند نام، آدرس، شماره تلفن و ایمیل فرد صاحب آن است. دریافت کارت بازرگانی برای افرادی که در حوزه تجارت فعالیت می‌کنند اهمیت زیادی دارد.

دریافت کارت بازرگانی

مزایای کارت بازرگانی چیست

داشتن کارت بازرگانی داری مزایای زیادی است. برخی از این مزایا عبارتند از:

  • ترخیص کالا: می‌توانید سفارش خود را ثبت کرده و نسبت به ترخیص کالا اقدام کنید.
  • عضویت در اتاق بازرگانی :عضویت در اتاق بازرگانی، از مزایای دریافت کارت بازرگانی است. یکی از شرط‌های عضویت در اتاق‌های بازرگانی دارا بودن کارت بازرگانی حقیقی یا حقوقی است.
  • ثبت نام تجاری با صورت لاتین: امکان ثبت نام تجاری به صورت لاتین برای شما مقدور می‌شود؛ ثبت برند تجاری به صورت لاتین شرایطی را دارد. اما مهم‌ترین آن‌ها دارا بودن کارت بازرگانی است. بدون داشتن کارت بازرگانی، ثبت برند لاتین غیر ممکن است. برای ثبت نام تجاری لاتین چه کلمه ریشه فارسی با فونت لاتین داشته باشد و چه ریشه لاتین داشته باشد، در وجود کارت بازرگانی تفاوتی ندارد.
  • امکان شرکت در نمایشگاه های داخلی و بین المللی: شرکت در نمایشگاه‌های داخلی و بین‌المللی یکی از مهم‌ترین پارامترهای بازاریابی و برندینگ برای یک شرکت تجاری، حضور در نمایشگاه‌های گوناگون است. از دارا بودن کارت بازرگانی این است که شرکت در نمایشگاه‌های مختلف داخلی یا خارجی را اسان می‌کند.
  • دریافت حق العمل کاری در گمرک: از مزایای دریافت کارت بازرگانی دریافت حق العمل کاری در گمرک است. در قانون تجارت به فردی که از سوی شخص دیگری وکیل است که معامله‌ای انجام دهد و برای این کار، اجرت دریافت کند، به حق العمل کاری معروف می باشد. این پروانه در گمرک به فردی داده می‌شود که 7 شرط را دارا باشد.
  • شان و موقعیت اجتماعی مطلوب: بسیاری از بازرگانان امکان دارد تصور کنند که دارا بودن یک کارت بازرگانی از امتیاز بالایی برای آن‌ها برخوردار نیستند. اما باید ذکر کنیم در اذهان عمومی جامعه، اشخاصی که کارت بازرگانی داشته باشند و به اخذ این کارت از اتاق بازرگانی موفق شده اند، نسبت به کارمندان و کارگران از موقعیت بالایی برخوردار هستند. در حقیقت این مورد از مزایای کارت بازرگانی بوده و جایگاه شخص دارنده کارت بازرگانی در یک شرکت یا موسسه را نشان می‌دهد.
  • داشتن اعتماد به نفس: اشخاصی که از اتاق بازرگانی کارت بازرگانی دریافت کرده اند، اغلب از لحاظ روحی دارای اعتماد به نفس بیشتری هستند و خودشان را در سطح بازرگانان جهانی می بینند. از سوی دیگر این دسته از اشخاص، هیچ گونه نگرانی و کمبودی را در زمان مذاکرات تجاری به دلیل مزایای این کارت ندارند.

توجه داشته باشید بعد از ثبت شرکت شما باید کسب و کار خود را شروع کنید اما در این حین نیازمند مجوز هایی مانند کد اقتصادی، کارت بازرگانی و... با توجه به فعالیت های کسب و کار خود خواهید شد. گاهی ثبت شرکت مسئولیت محدود برای افرادی که با چنین واژه‌ای آشنایی مناسبی ندارند، می‌تواند تصور محدودیت در مسئولیت را ایجاد کند که در واقع با حقیقت چنین شرکت‌هایی فاصله بسیار داشته و مفاهیم دیگری را شامل می‌شود.

همانطور که میدانید ثبت شرکت مسئولیت محدود نیازمند پرداخت هزینه های دولتی می باشد که شما در هر مرحله باید آنها را پرداخت کنید مجموع هزینه ثبت شرکت با مسئولیت محدود وابسته به هزینه در هر مرحله می باشد که متقاضی باید آن را به سازمان ثبت پرداخت نماید.

ثبت شرکت مسئولیت محدود

نکات مهم درباره دریافت کارت بازرگانی

اشخاص حقیقی و حقوقی که به دریافت کارت بازرگانی اقدام می‌کنند ضروری است برخی نکات مهم را در این باره بدانند. از جمله:

  • افرادی که به دریافت کارت بازرگانی اقدام می‌کنند، نمی‌توانند این کارت را به شخص دیگری واگذار کنند. به همین دلیل مزایای دریافت کارت بازرگانی فقط به فردی مختص است که از اتاق بازرگانی به اخذ کارت اقدام نماید.
  • هر فرد حقیقی و حقوقی فقط قادر است یک کارت بازرگانی دریافت کند.
  • اگر پس از گذشت مدت زمان اعتبار استفاده از مزایای کارت بازرگانی، فرد حقیقی یا حقوقی برای تمدید این کارت هیچ گونه اقدامی انجام ندهد، باید دوباره همه مراحل اخذ کارت بازرگانی را سپری کند تا بتواند کارت بازرگانی دریافت کند. مدت اعتبار این کارت‌ها از زمان صدور آن‌ها شروع می‌شود.

پس با همه این تفاسیر باید بیان کنیم که دریافت کارت بازرگانی اغلب برای تجار و بازرگانانی ضروری است که در حوزه واردات و صادرات کالا در کشور فعالیت می کنند. این اشخاص حقیقی و حقوقی قادر هستند با تهیه کارت بازرگانی از مزایای کارت بازرگانی نیز بهره مند شده و برای تجارت با کشورهای دیگر با اطمینان و اعتماد به نفس بیشتری پیش قدم شوند. به طور کلی برای تاجران ضروری است همه شرایط را برای دریافت کارت بازرگانی آماده کرده و به دریافت این کارت اقدام کنند.

سخن پایانی

دریافت کارت بازرگانی از مزایای بیشتری برای تاجران و فعالان اقتصادی برخوردار است‌. برخی از مزایای دریافت کارت بازرگانی نظیر افزایش اعتماد به نفس، دریافت حق العمل در گمرگ، ثبت و ترخیص گمرگ و حتی ثبت شرکت مسئولیت محدود را نیز در این مطلب خدمت شما توضیح دادیم. در صورت هرگونه سوال میتوانید با موسسه حقوقی پارسه به شماره تلفن 02174492333 تماس بگیرید.

کد خبر 657186

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.