تامین صددرصدی انرژی تجدیدپذیر در دانشگاه تورنتو

دانشگاه تورنتو در کانادا میزبان دانشکده‌ای است که تمام نیروی مورد نیاز خود را از انرژی تجدیدپذیر تولیدشده به‌وسیله پنل‌های خورشیدی تامین می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، از زمان‌های قدیم تاکنون دانشگاه‌ها مراکزی برای کسب دانش و ارائه نوآوری بوده است که در آن‌ها همواره ایده‌هایی برای زندگی بهتر در آینده مطرح شده است. به‌تازگی معماران تلاش کرده‌اند نوآوری‌های روز دنیا را برای طراحی دانشگاه‌های جدید یا نوسازی ساختمان‌های علمی قدیمی به‌کار گیرند و در واقع مراکزی با طراحی‌های سازگار با گرایش‌های روز دنیا که اغلب شامل تلاش برای مبارزه با بحران‌هایی نظیر تغییرات اقلیمی و آلودگی هوا است، ایجاد کنند. بدیهی است که توسعه دانشگاه‌های سبز با کمترین انتشار گازهای آلاینده می‌تواند بیشترین هماهنگی را بین علم و محیط زیست پایدار به‌وجود بیاورد و دانشجویان را به ارائه نوآوری‌هایی برای کاهش بحران‌های حاکم بر جهان (تغییرات اقلیمی و آلودگی هوا) سوق دهد.

تامین صددرصدی انرژی تجدیدپذیر در دانشگاه تورنتو

دانشگاه تورنتو در کانادا میزبان دانشکده‌ای جدید است که با در نظر گرفتن اصول کامل پایداری، طراحی شده است. این دانشکده که «ذخیره‌گاه علمی کوفلر» نام دارد در جوکرز هیل احداث شده است و به همین دلیل، معماران در طراحی آن، با حفظ قوانین و ویژگی‌های سنتی طرح مراکز علمی، بیشترین سازگاری را با طبیعت اطراف به‌وجود آورده‌اند. در این راستا، از چوب به‌عنوان ماده اصلی برای ساخت سازه بهره گرفته شده و این در حالی است که وجود فضاهای باز بی‌نهایت در سراسر سازه به هدایت نور به فضاهای داخلی کلاس‌های درس و خوابگاه‌های دانشجویی کمک زیادی کرده است و این ویژگی، مصرف انرژی را برای روشن‌سازی فضا هنگام روز به صفر رسانده است.

تامین صددرصدی انرژی تجدیدپذیر در دانشگاه تورنتو

علاوه بر این، طراحی ساده و مدرن دانشکده قابلیت پیوند فضاهای داخلی با محیط‌های طبیعی بیرون را بهینه کرده و همین امر بر پایداری ساختمان افزوده است. استفاده از پنل‌های خورشیدی از دیگر ویژگی‌های مهم ذخیره‌گاه علمی کوفلر به‌شمار می‌رود که به تأمین صددرصدی انرژی مورد نیاز برای عملکرد تجهیزات الکترونیکی، گرم‌سازی محیط هنگام سرما و سایر مصارف دیگر از نیروی تجدیدپذیر منجر شده است. تیرهای چراغ برق که نیروی لازم را برای روشنایی در فضاهای بیرون از دانشکده هنگام تاریکی شب فراهم می‌آورد نیز با پنل‌های خورشیدی پوشانده شده است، ضمن این‌که طراحی منحصربه‌فرد آن‌ها به ایجاد سایه برای عابران پیاده هنگام قدم زدن در محوطه دانشگاه منجر می‌شود.

تامین صددرصدی انرژی تجدیدپذیر در دانشگاه تورنتو

معماران ادعا کرده‌اند که تولید انرژی تجدیدپذیر از این دانشکده را به حدی افزایش خواهند داد که علاوه بر تأمین صددرصدی انرژی مورد نیاز برای خود سازه، مازاد آن به شبکه شهری برای مصرف شهروندان افزوده خواهد شد.

کد خبر 657183

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.