مدیریت شهری اصفهان در هفته‌ای که گذشت

مهم‌ترین رویدادهای مدیریت شهری اصفهان در هفته گذشته را در بسته خبری ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، «اجرای طرح «طبیعت محله من» در منطقه ۲ اصفهان»، «لزوم دریافت پروانه فعالیت توسط ناوگان بار اصفهان»، «استخدام راننده پایه ۲ در اتوبوسرانی اصفهان»، «ارتباط برخط سامانه‌های مدیریتی شهرداری با مراکز تفریحی و گردشگری»، «تلاش می‌کنیم در خدمت شخصیت فرهنگی شهر باشیم / زاینده‌رود غصه مشترک اصفهانی‌ها»، «مدیریت شهری اصفهان برای شفافیت در شهرداری چه کرده است؟ / هیچ فرایندی نباید پنهان باشد»، «برگزاری نخستین نشست هم‌اندیشی رؤسای کمیسیون‌های فرهنگی شورای مراکز استان‌ها در اصفهان»، «اجرای پروژه‌های بازآفرینی در مناطق پانزده‌گانه شهرداری اصفهان»، «کاهش پرونده‌های شکایتی شهرداری با ایجاد «اصنو» / دریافت پروانه ساختمانی در ۲ مرحله» و «تخفیف ۵۰ درصدی پروانه ساختمان‌های سبز در اصفهان» مهم‌ترین رویدادهای مدیریت شهری اصفهان در هفته گذشته بود که گزیده‌ای از آن را در این بسته خبری ایمنا می‌خوانید.

اجرای طرح «طبیعت محله من» در منطقه ۲ اصفهان

محمد صیرفی‌نژاد، مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان گفت: با توجه به ظرفیت زیست بوم این منطقه، در هفته فرهنگی اصفهان طرح «طبیعت محله من» در قالب دوگذر طبیعت‌محور تعریف شده است.

لزوم دریافت پروانه فعالیت توسط ناوگان بار اصفهان

سیدعلی عبدالهی، مدیرعامل سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار شهرداری اصفهان گفت: در صورتی که ناوگان حمل‌ونقل بار برای دریافت پروانه فعالیت و اشتغال از این سازمان و رعایت قانون اقدام کنند، شاهد آشفتگی که گاهی به‌دلیل اطلاع نداشتن رانندگان رخ داده است، نخواهیم بود.

استخدام راننده پایه ۲ در اتوبوسرانی اصفهان

سیدعباس روحانی، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه گفت: این شرکت از بین رانندگان پایه دو، با قرارداد «آموزش و دریافت گواهینامه پایه یک توسط شرکت اتوبوسرانی و فعالیت در خطوط با تعهد طبق ضوابط این شرکت» همکار می‌پذیرد.

ارتباط برخط سامانه‌های مدیریتی شهرداری با مراکز تفریحی و گردشگری

سعید ابراهیمی، معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان از ارتباط برخط سامانه‌های مدیریتی شهرداری اصفهان با مراکز تفریحی و گردشگری این کلان‌شهر خبر داد.

تلاش می‌کنیم در خدمت شخصیت فرهنگی شهر باشیم / زاینده‌رود غصه مشترک اصفهانی‌ها

علی قاسم‌زاده، شهردار اصفهان گفت: اصفهان شهر فرهنگی بوده است، در این راستا سعی خواهیم کرد در خدمت شخصیت فرهنگی این کلان‌شهر باشیم و در این دوره مدیریت شهری دین خود را به شهر ادا کنیم.

مدیریت شهری اصفهان برای شفافیت در شهرداری چه کرده است؟ / هیچ فرایندی نباید پنهان باشد

ابتدای دوره ششم مدیریت شهری اصفهان، شعارهایی از سوی شورای اسلامی شهر مطرح شد تا بتوان فعالیت‌ها و اقدامات را حول محور آنها انجام داد؛ یکی از این شعارها، «شفافیت» بود که در راستای افزایش رضایتمندی و جلب اعتماد شهروندان نسبت به مجموعه مدیریت شهری در نظر گرفته شد.

احمدرضا مصور، رئیس کمیسیون پایش و نظارت بر مصوبات شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار می‌کند: از ابتدای دوره ششم مدیریت شهری، اعضای شورا با وحدت نظر، معتقد بودند که یکی از اهدافی که باید در این دوره دنبال شود، موضوع شفافیت و مقابله با فساد است.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین اصول مقابله با فاسد، شفافیت در تمام ارکان و ابعاد عمل مدیریت شهری است، می‌افزاید: این اتفاق از نخستین روزهای فعالیت دوره ششم آغاز شد و پس از انتخاب شهردار، با نظر شخص شهردار در شهرداری نیز به سمت نهادینه‌شدن پیش رفت.

میثم علی‌نقیان، مدیرکل بازرسی شهرداری اصفهان اظهار می‌کند: نخستین و مهم‌ترین ویژگی شفافیت، پیشگیری از بروز رانت و تخلف است، زیرا افراد وقتی می‌دانند اطلاعات آن‌ها منتشر می‌شود، از حرکت به سمت موارد مسئله‌دار خودداری می‌کنند.

وی می‌افزاید: اصفهان جزو معدود کلان‌شهرهایی است که وارد سامانه ستاد تحت عنوان «سامانه تدارک الکترونیک دولت» شده است تا از این بستر استفاده کند و تمام معاملات سطح متوسط و عمده شهر تنها از این طریق انجام شود.

برگزاری نخستین نشست هم‌اندیشی رؤسای کمیسیون‌های فرهنگی شورای مراکز استان‌ها در اصفهان

منوچهر مهروی‌پور، رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: نخستین نشست هم‌اندیشی رؤسای کمیسیون‌های فرهنگی شورای اسلامی مراکز استان کشور و چهارمین اجلاس شهرهای حماسه‌ساز انقلاب اسلامی در اصفهان برگزار می‌شود.

اجرای پروژه‌های بازآفرینی در مناطق پانزده‌گانه شهرداری اصفهان

رسول میرباقری، رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه صنعت ساختمان می‌تواند بخش تولید را فعال کند، گفت: سال گذشته در این کمیسیون موفق به تعریف ۱۵ پروژه بازآفرینی در مناطق پانزده‌گانه شهرداری اصفهان شدیم.

کاهش پرونده‌های شکایتی شهرداری با ایجاد «اصنو» / دریافت پروانه ساختمانی در ۲ مرحله

احمدرضا مصور، رئیس کمیسیون پایش و نظارت بر مصوبات شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: شرایط مطلوب مدیریت شهری در سامانه اصنو تا حدود ۸۰ درصد محقق شده و بیشترین مشکل مربوط به ارتفاعات است، البته تعدادی از پرونده‌های شکایتی شهرداری کاهش یافته است، زیرا واسطه‌گران از مراحل صدور پروانه حذف شده‌اند.

تخفیف ۵۰ درصدی پروانه ساختمان‌های سبز در اصفهان

علی صالحی، سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: برای نخستین بار، ساختمان‌های سبز این کلان‌شهر تا ۵۰ درصد تخفیف در صدور پروانه دریافت می‌کنند.

کد خبر 657159

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.