بی‌تأثیر جلوه دادن شوراها حرکتی خلاف منافع کشور است

رئیس شورای شهرستان ارومیه با بیان اینکه اگر در صدد کم‌رنگ کردن و بی‌تأثیر جلوه دادن شوراها باشیم، خلاف منافع کشور حرکت کرده‌ایم، گفت: اگر متناسب با نقش و جایگاه شوراها، شأن و منزلت آن‌ها را در راستای حفظ سرمایه‌های اجتماعی حفظ کنیم، به رسالت خود عمل کرده‌ایم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، صادق توکلی‌مهر امروز _چهارشنبه ششم اردیبهشت‌ماه_ در نشست هم‌اندیشی شورای اسلامی شهرستان ارومیه اظهار کرد: اگر متناسب نقش و جایگاه شوراها شأن و منزلت آن‌ها را در راستای حفظ سرمایه‌های اجتماعی حاصله حفظ کنیم، به رسالت خود عمل کرده‌ایم، اما اگر در مؤثر واقع شدن شوراها، به هر نحوی مانع ایجاد شود، خلاف مصالح کشور گام برداشته‌ایم.

وی با بیان اینکه شوراهای شهرها و روستاها حاصل اراده مردم در مدیریت کشور و در راستای تثبیت حاکمیت مردم بر سرنوشت آن‌ها دارای اهمیت ویژه‌ای است، افزود: تمام سازمان‌ها و نهادها باید برای ارج نهادن جایگاه ارزشمند شوراها پای کار بیایند.

رئیس شورای اسلامی شهرستان ارومیه با اشاره به در پیش بودن نهم اردیبهشت‌ماه، روز ملی شوراها گفت: تمام شهروندان از فعالیت‌های شوراها بهره‌مند هستند و شوراها بر اساس مشروعیتی که از مردم گرفته‌اند، برای رفع نیازمندی‌ها و مطالبات آنان و در راستای جلب رضایتمندی مردم تلاش می‌کنند.

وی با بیان اینکه نوع برخورد با نمایندگان مردم نشانگر ارزش نهادن به مردم و احترام به انتخاب آنها است، تصریح کرد: شورای شهرستان یک شورای فرادست است که همواره برای توسعه شهرستان در تکاپو است و در این راستا توجه به تمام روستاها، بخش‌ها و شهرها جزو اهداف ما در شورای شهرستان است و همواره از دستگاه‌های اجرایی مطالبه خواهد شد.

توکلی‌مهر با انتقاد از بعضی رویکردها خاطرنشان کرد: اگر در صدد کم‌رنگ کردن و بی‌تأثیر جلوه دادن شوراها باشیم، خلاف منافع کشور حرکت کرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه تسهیل‌گری در راستای ارائه خدمت اعضای شوراها باید انجام شود، گفت: حفظ سرمایه‌های اجتماعی، شفافیت و صادق بودن با مردم، بازتاب تنگناها و مشکلاتی که پیرامون ارائه ندادن خدمات وجود دارد و پیگیری ریشه‌ای این مشکلات از جمله وظایفی است که بر عهده شوراها است.

رئیس شورای اسلامی شهرستان ارومیه اضافه کرد: توسعه شهرستان ارومیه را در قالب یک بسته و با پرهیز از جزیره‌ای عمل کردن در سطح ملی مطالبه و پیگیری کنیم و از ظرفیت‌های توسعه‌ای عظیمی که در این شهرستان وجود دارد، نهایت استفاده را ببریم.

وی تحقق دریافت عوارض گمرکی در شهرداری ارومیه را به عنوان یکی از دستاوردهای دوره ششم شوراها در این شهر مطرح کرد و ادامه داد: این بهره‌مندی در شهرها و روستاهای تابعه نیز به تناسب سهم جمعیتی آن‌ها تخصیص یافته که اجرای کامل آن مورد انتظار است.

توکلی‌مهر با اشاره به وضعیت نامناسب راه‌های مواصلاتی اظهار کرد: این موضوع باید اصلاح شود، چرا که نیاز اساسی توسعه صنعت حمل‌ونقل و گردشگری است.

کد خبر 657151

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.