نشست‌های هم‌اندیشی به مجموعه‌های مشورتی تبدیل می‌شود / لزوم برنامه‌ریزی موثر فرهنگی

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه نشست‌های هم‌اندیشی به مجموعه‌های مشورتی تبدیل می‌شود، گفت: شهرداری‌ها از زمانی که در باب فرهنگ یا مباحث ورزشی و اجتماعی شهر ورود کرده‌اند، به تقویت موضوعات فرهنگی و اجتماعی کمک بسیاری کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام منوچهر مهروی‌پور امروز _چهارشنبه ششم اردیبهشت‌ماه_ در نشست هم‌اندیشی رؤسای کمیسیون‌های فرهنگی شورای اسلامی مراکز استان کشور و چهارمین اجلاس شهرهای حماسه‌ساز انقلاب اسلامی در اصفهان اظهار کرد: شهر اصفهان به تعبیر مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) شهر شهیدان، شهر مردان خدا، جهاد، هنر و شهر علم و عالمان فرهیخته است، رهبر معظم انقلاب همواره بر علمایی که زاده اصفهان هستند یا در اصفهان زیست کرده‌اند، تاکید داشته‌اند.

وی با بیان اینکه وجود دانشنامه معظم تخت فولاد که اشاره‌ای به آسمان فروزان عالمان اصفهان دارد، تنها بخشی از ویژگی‌های این شهر را معرفی می‌کند، افزود: درباره ویژگی‌ها و توصیف شهر اصفهان نزدیک به هزار جلد کتاب در طول تاریخ نوشته شده است؛ هیچ شهر و کشوری را اینگونه نمی‌توان یافت که در باب توصیف ویژگی‌های آن اینگونه مطلب نوشته شده باشد.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه امروز میزبان رؤسای کمیسیون‌های فرهنگی شوراهای اسلامی مراکز استان‌ها از نقاط مختلف کشور هستیم، تصریح کرد: برگزاری این نشست در اصفهان و در ماه اردیبهشت از دو جهت شایسته بود؛ نخست برگزاری هفته فرهنگی اصفهان و دوم آن که اردیبهشت، ماه رویایی شهر اصفهان است.

وی با تاکید بر اینکه ظرافت‌ها و جذابیت‌های شهر اصفهان را باید بیشتر به کشور و جهانیان معرفی کنیم، خاطرنشان کرد: اصفهان میراث‌دار هنر عالم و حکیمی همچون شیخ‌بهایی است که سوم اردیبهشت‌ماه سالروز تولد او بوده است و از این بابت هفته فرهنگی اصفهان در این بازه زمانی برگزار می‌شود.

در حال حاضر در اوج حملات ترکیبی هجمه‌های فرهنگی هستیم و این شرایط به ما گوشزد می‌کند که باید با برنامه‌ریزی صحیح و مؤثر فرهنگی به مقابله با دشمن تا دندان مسلح در عرصه فرهنگی برویم.

حجت‌الاسلام مهروی‌پور با اشاره به اینکه نشست‌های هم‌اندیشی رؤسای کمیسیون‌های فرهنگی از اولویت‌های شورای اسلامی در دوره ششم است که پیش از این محقق نشده بود، گفت: امیدواریم برگزاری چنین نشست‌های هم‌اندیشی در کنار تبادل نظر و انتقال تجربیات، ارائه پیشنهادها و راهکارها، بستری برای زندگی بهتر مردم باشد.

وی با بیان اینکه نشست رؤسای کمیسیون‌های فرهنگی با جلسه رؤسای کمیسیون‌های فرهنگی شهرهای حماسه‌ساز انقلاب اسلامی نیز همراه است، ادامه داد: ظرفیت‌های فرهنگی شورای اسلامی زیاد است، لذا از این ظرفیت‌ها به بهترین نحو باید استفاده کرد؛ شهرداری‌ها از زمانی که در باب فرهنگ و فرهنگسراها یا مباحث ورزشی و موضوعات اجتماعی شهر ورود کرده‌اند، به ارتقای سرانه ورزشی، تقویت موضوعات فرهنگی و حتی توسعه مباحث اجتماعی کمک شایانی کرده است، البته لازمه ادامه راه ریل‌گذاری صحیح مبتنی بر هم‌اندیشی است.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: در حال حاضر در اوج حملات ترکیبی هجمه‌های فرهنگی هستیم و این شرایط به ما گوشزد می‌کند که باید با برنامه‌ریزی صحیح و مؤثر فرهنگی به مقابله با دشمن تا دندان مسلح در عرصه فرهنگی برویم.

وی تاکید کرد: در این راستا به دنبال آن هستیم نشست‌های هم‌اندیشی را به مجموعه‌های مشورتی که دارای ویژگی‌هایی از جمله قالب زمانی معین که بیشتر فصلی است و بر اساس چارچوب‌های مدرن و پیوسته برگزار می‌شود، تبدیل کنیم.

کد خبر 657133

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.