جایگاه شوراها ضعیف شده است

رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: جایگاه شوراها از نظر قانون اساسی بسیار خوب است اما دولت هنگام ایجاد نهاد شوراها، سیاسی عمل کرد و به همین دلیل این نهاد در حال حاضر جایگاه ضعیفی دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نقی کریمی امروز _چهارشنبه ششم اردیبهشت‌ماه_ در نشست هم‌اندیشی شورای اسلامی شهرستان ارومیه با بیان اینکه ارتقای جایگاه شوراها مورد تاکید است، اظهار کرد: جایگاه شوراها از نظر قانون اساسی بسیار خوب است اما دولت هنگام ایجاد نهاد شوراها، سیاسی عمل کرد و به همین دلیل این نهاد در حال حاضر جایگاه ضعیفی دارد.

وی با اشاره به اینکه در برخی شهرها نهاد شورا به شورای شهرداری‌ها تبدیل شده است، افزود: شهرداری‌ها بیش از ۳۰۰ شرح وظایف دارند و به تبع آن، دست شوراهای اسلامی شهر نیز باز است، زیرا عملکرد درآمد و هزینه‌ای باید مصوب شورای اسلامی شهر باشد و در این راستا اختیارات زیادی دارند.

رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه با اشاره به فرارسیدن نهم اردیبهشت‌ماه، «روز ملی شوراها» گفت: شوراها اختیارات بسیار خوبی برای خدمتگزاری به مردم دارند، البته به دنبال آرامش در شهرداری هستیم و آن چه را که به مصلحت شهر است، تصمیم‌گیری می‌کنیم، چرا که معتقدیم نباید اجازه داد مسائل سیاسی مأموریت اصلی شوراها را تحت‌الشعاع قرار دهد.

کریمی با بیان اینکه توسعه شهرستان ارومیه و تمام بخش‌ها و شهرهای تابعه آن اهمیت دارد، تصریح کرد: هیچ راهی جز جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای توسعه و آبادانی شهرستان نداریم.

رئیس شورای اسلامی شهرستان ارومیه با اشاره به اینکه سیلوانا یکی از ۱۰ نقطه برتر جهان در داشتن آب و هوای سالم و دلپذیر است و باید از این ظرفیت استفاده کنیم، اضافه کرد: استفاده از ظرفیت‌های شهرستان باید در دستور کار قرار گیرد.

وی گفت: هیچکس منکر وجود اختلاف در شورا نیست اما باید بر مسائل مشترک تمرکز کنیم و نقاط مشترک شوراها در روز شوراها مورد توجه قرار گیرد تا مردم دلگرم به مشارکت با مدیریت شهری و روستاها باشند.

به گزارش ایمنا، در نشست هم‌اندیشی شورای اسلامی شهرستان ارومیه، رؤسای شوراهای اسلامی شهرهای قوشچی، سرو، سیلوانا و نوشین‌شهر و رؤسای شوراهای بخش‌های انزل، نازلو، مرکزی، سیلوانا و صومای برادوست، شهرداران شهرهای قوشچی، سرو، سیلوانا و نوشین‌شهر و نماینده شهردار ارومیه حضور داشتند.

کد خبر 657114

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.