منچسترسیتی _ آرسنال / نبرد بزرگ جزیره؛ شاگرد برابر استاد

دیدار سرنوشت‌ساز لیگ جزیره بین دو تیم بالای جدول تاثیر مهمی در مشخص شدن قهرمان این فصل انگلستان دارد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا و به نقل از اسپورتس مول، منچسترسیتی در ورزشگاه اتحاد در دیداری تماشایی به مصاف آرسنال می‌رود تا سرنوشت قهرمان این فصل جزیره تا حد زیادی مشخص شود. موردانتظارترین بازی هفته انگلیس یا شاید فصل، می‌تواند برای پپ و آرتتا بسیار حیاتی باشد.

شاگردان پپ گواردیولا با پیروزی سه بر صفر برابر شفیلد یونایتد و صعود به فینال جام حذفی، خود را آماده تقابل با توپچی‌ها کرده‌اند. این در حالی است که لندنی‌ها مقابل ساوتهمپتون به تساوی سه بر سه رضایت دادند تا اختلافی که با منچسترسیتی در صدر جدول ایجاد کرده بودند را از دست بدهند.

منچسترسیتی همچنان در این فصل در سه جبهه می‌جنگد؛ در حالی که تیم قدرتمند پپ هفته‌های پایانی فصل را سپری می‌کند، قهرمانی لیگ برتر در دیدار برابر آرسنال می‌تواند در دسترس سیتیزن‌ها قرار گیرد و تکلیف همه‌چیز در چمن اتحاد مشخص خواهد شد.

منچستر سیتی _ آرسنال / نبرد بزرگ جزیره؛ شاگرد برابر استاد

شاگردان گواردیولا در لیگ قهرمانان اروپا نیز با پیروزی چهار بر یک در مجموع بازی رفت و برگشت مقابل بایرن مونیخ موفق شدند به مرحله نیمه‌نهایی صعود کنند تا در یک دیدار تاریخی دیگر به مصاف رئال مادرید بروند. منچسترسیتی اگرچه در روز کسب پیروزی برابر لسترسیتی در مسابقه اخیر خود در لیگ برتر با کمی مشکل روبه‌رو شد، اما امتیاز این تیم در حال حاضر در لیگ جزیره به عدد ۷۰ رسیده است. آرسنال با انجام دو بازی بیشتر و تنها با پنج امتیاز در صدر جدول قرار دارد.

شاگردان پپ اکنون در ۱۶ بازی متوالی و در تمام تورنمنت‌ها شکست نخورده‌اند و این فرم فوق‌العاده می‌تواند انگیزه زیادی به بازیکنان شهر منچستر برای دیدار برابر لندنی‌ها تزریق کند. تیم گواردیولا ۱۲ بازی در اتحاد در سال ۲۰۲۳ انجام داده و در هر ۱۲ بازی پیروز شده است. آن‌ها در این مسابقات حداقل دو گل در هر بازی به ثمر رسانده‌اند و همه‌چیز برای بازگشت به صدر مهیا است.

در حالی که گواردیولا قصد دارد با تمام قدرت پا به مصاف برابر آرسنال بگذارد، جدال استاد و شاگرد نیز می‌تواند مورد توجه باشد. میکل آرتتا که پیش از این در منچسترسیتی به عنوان دستیار کنار گواردیولا کار کرده، حالا در قامت سرمربی آرسنال تیم بی‌نظیری را ساخته و امیدوار است که با کسب پیروزی برابر معلم سابق خود، بتواند تیمش را به قهرمانی نزدیک‌تر کند.

منچستر سیتی _ آرسنال / نبرد بزرگ جزیره؛ شاگرد برابر استاد

با این حال، نشانه‌های ضعف آرسنال پس از بازی برابر وستهم یونایتد و تساوی با لیورپول آشکار شد. آرسنال برای اولین بار در تاریخ لیگ برتر در دو بازی متوالی پیروزی با اختلاف دو گل را از دست داد و نگرانی بابت عملکرد خط دفاعی برای آرتتا و همکارانش به هیچ‌وجه بی‌مورد نیست.

آرسنال با ۳۶ امتیاز از ۱۶ بازی خارج از خانه و دریافت ۱۳ گل، بهترین تیم خارج از خانه در فصل لیگ برتر بوده و حداقل دو بار در هر بازی خود موفق به گلزنی شده است. این نتایج در دیدارهای بیرون از ورزشگاه خانگی می‌تواند امید خوبی در اتحاد به توپچی‌ها تزریق کند.

منچسترسیتی در لیگ برتر انگلیس در پنج بازی خود پنج پیروزی کسب کرده است.

آرسنال در لیگ برتر انگلیس در شش بازی اخیر خود سه پیروزی و سه تساوی کسب کرده است.

منچسترسیتی در شش دیدار اخیر خود در تمام مسابقات پنج پیروزی و یک تساوی به دست آورده است.

شاگردان آرتتا در شش بازی اخیر خود در تمام مسابقات دو پیروزی، یک شکست و سه تساوی رقم زده‌اند.

کد خبر 657057

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.