اختصاص ۱۵۰ میلیارد به فدراسیون‌های ورزشی از سوی کمیته‌ملی المپیک

کمیته‌ملی المپیک مبلغ ۱۵۰ میلیارد تومان را برای سال ۱۴۰۲ در اختیار فدراسیون‌های ورزشی قرار خواهد داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در آخرین جلسه هیئت‌اجرایی کمیته‌ملی المپیک شاخص توزیع اعتبارات فدراسیون‌های ورزشی در سال ۱۴۰۲ تصویب شد و بدین ترتیب مقرر شد که کمیته المپیک مبلغ ۱۵۰ میلیارد تومان برای سال ۱۴۰۲ در اختیار ۴۵ فدراسیون قرار دهد. در این تقسیم‌بندی فدراسیون‌های ورزشی به چهار گروه تقسیم شدند که در گروه اول نام فدراسیون‌هایی همچون کشتی، تکواندو، وزنه‌برداری، تیراندازی، کاراته و دوومیدانی به چشم می‌خورد و نکته جالب توجه اینکه بودجه‌ای که برای فدراسیون کشتی درنظر گرفته شده بالاتر از سایر رشته‌های ورزشی است.

در گروه دوم هم نام ۱۷ فدراسیون دیده می‌شود که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به والیبال، بسکتبال، هندبال و… هستند. در گروه چهارم هم فدراسیون‌هایی همچون بولینگ‌وبیلیارد، زورخانه‌ای‌وپهلوانی، چوگان، نجات‌غریق، پرورش اندام، اتومبیلرانی و … قرار گرفته‌اند که مبالغی از پنج تا ۷.۵ میلیارد تومان برای آن‌ها درنظر گرفته شده است. همچنین قرار است مبلغ ۵۰ میلیارد تومان علاوه بر بودجه مصوب در هیئت‌اجرایی، در اختیار رئیس کمیته‌ملی المپیک قرار می‌گیرد تا بنابر صلاحدید هزینه شود.

مدال‌آوری در چهار دوره اخیر بازی‌های المپیک و آسیایی، مدال‌آوری در آخرین مسابقات قهرمانی آسیا و جهان در هر رشته، ضریب پایه برای همه فدراسیون‌ها، ضریب مدیریت و ایجاد توازن منابع از جمله شاخص‌های توزیع اعتبارات فدراسیون‌های ورزشی در سال ۱۴۰۲ است. همچنین مصوب شد که رقم ۲۰۰ میلیارد پیش‌بینی شده برای توزیع به فدراسیون‌ها در صورت تحقق ۱۰۰ درصد از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور توسط کمیته ملی المپیک قابل پرداخت است

کد خبر 657034

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.