آغاز عملیات بهسازی باند اصلی فرودگاه شهید اشرفی اصفهانی

استاندار کرمانشاه گفت: باند اصلی فرودگاه کرمانشاه به طور کامل بلااستفاده شده است و ناچار هستیم در اقدامی دشوار و زمان‌بر باند اصلی را به طور کامل نوسازی کنیم.

محمد طیب صحرایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره عملیات بهسازی باند اصلی فرودگاه کرمانشاه، اظهار کرد: زمان بهسازی باند اصلی فرودگاه کرمانشاه یک سال اعلام شده بود، با توجه به تمهیداتی که از لحاظ فنی اندیشیده شده است و با پشتوانه مالی در نظر گرفته شده امیدواریم عملیات بهسازی باند فرودگاه کرمانشاه کمتر از یک سال به طول انجامد.

وی افزود: در مدت عملیات بهسازی باند اصلی فرودگاه شهید اشرفی اصفهانی از باند شماره ۲ فرودگاه استفاده خواهیم کرد و امیدواریم محدودیت‌های ایجاد شده با هماهنگی‌های لازم به حداقل برسد.

استاندار کرمانشاه خاطرنشان کرد: اعتبار اجرای پروژه بهسازی باند اصلی فرودگاه در مرحله اصلی حدود ۵۰۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است، اما با الحاقات این رقم افزایش خواهد یافت.

صحرایی تصریح کرد: با توجه به آغاز عملیات بهسازی باند اصلی فرودگاه کرمانشاه، در حال حاضر پرواز هواپیماهای پهن پیکر در این فرودگاه انجام نمی‌شود و تا پایان عملیات عمرانی در فرودگاه پرواز هواپیماهای کوچک و متوسط از طلوع تا غروب خورشید انجام و تلاش خواهد شد حداقل کاهش تعداد پروازها در فرودگاه شهید اشرفی اصفهانی کرمانشاه انجام شود.

ضرورت تکمیل عملیات بهسازی باند اصلی فرودگاه شهید اشرفی

حمیدرضا سیدی، مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا تاکید کرد: وضعیت فرودگاه کرمانشاه اصلاً مناسب نبود و با وجود عقد قرارداد با پیمانکار در سال ۱۳۹۶، اقدامی برای آغاز عملیات بهسازی فرودگاه انجام نشده بود.

سیدی ادامه داد: با توجه به رشد قیمت‌ها و تورم، عملیات بهسازی باند اصلی فرودگاه کرمانشاه چند برابر شده و رقم نهایی اعلام شده در حال حاضر ۵۰۰ میلیارد تومان است که این میزان افزایش خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور گفت: شرکت فرودگاه‌های کشور به لحاظ اهمیت فرودگاه کرمانشاه اعتبار مورد نیاز را به طور کامل پذیرفته است و آن را پرداخت می‌کند؛ این شرکت نقدینگی مورد نیاز را تأمین کرده است تا پروژه با مشکل اعتباری مواجه نشود و احتمال می‌دهیم این طرح با اعتباری بالغ ۶۰۰ تا ۷۰۰ میلیارد تومان به اتمام برسد.

سیدی افزود: شهری همچون کرمانشاه اهمیت استراتژیک برای کشور دارد و این پروژه باید به سرعت اجرا شود و به اتمام برسد.

وی خاطرنشان کرد: به منظور اجرای هرچه سریع‌تر پروژه بهسازی باند اصلی فرودگاه تصمیم گرفته شد تا با حمایت استاندار کرمانشاه و مدیران محلی کارگاه تولید مصالح مورد نیاز به ویژه آسفالت در محوطه فرودگاه دایر شود.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور اظهار کرد: پیش‌بینی به لحاظ اعتبار و تیم فنی شرکت فرودگاه‌ها انجام شده است و آمادگی کامل داریم تا با اختصاص چندین تیم عملیاتی این پروژه را به صورت شبانه‌روزی اجرا کنیم و به اتمام برسانیم.

سیدی تصریح کرد: باند اصلی فرودگاه کرمانشاه به صورت کامل از بین رفته است؛ لذا باند فعلی باید جمع‌آوری و باند جدید احداث شود، از استاندار، اصحاب رسانه و همه مدیران استان کرمانشاه برای بهسازی باند اصلی فرودگاه تقاضای همیاری و پشتیبانی داریم تا بتوانیم این عملیات عمرانی را به سرعت به سرانجام برسانیم.

وی ادامه داد: قرارداد عملیات بهسازی باند اصلی فرودگاه شهید اشرفی اصفهانی یک سال است، اما به لحاظ حساسیت و فوریت تلاش داریم پروژه در سریع‌ترین زمان و نهایتاً طی شش ماه به اتمام برسد.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور کرد: شرمنده مردم کرمانشاه هستیم که امسال پروازهای حج از فرودگاه انجام نمی‌شود و به ناچار باید از فرودگاه‌های دیگر استفاده کنند.

کد خبر 657005

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.