افزایش ۴۲ هزار و ۳۳۵ واحدی شاخص بورس

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با افزایش ۴۲ هزار و ۳۳۵ واحدی همراه شد.

به گزارش ایمنا، بورس اوراق بهادار تهران امروز_ سه‌شنبه پنجم اردیبهشت‌ماه_ در ابتدا رشد قابل توجهی را تجربه کرد، اما در ادامه فشار عرضه در بازار افزایش یافت و بخشی از صعود بورس را خنثی کرد. شاخص کل بورس در پایان معاملات با تقویت ۴۲ هزار و ۳۳۵ واحد، به رقم دو میلیون و ۳۶۸ هزار و ۸۲۹ واحد رسید.

همچنین شاخص کل هم‌وزن با افزایش ۱۲ هزار و ۹۹۳ واحد به رقم ۷۸۱ هزار و ۴۸۱ واحد رسید. ارزش بازار در بورس تهران به بیش از هشت میلیون و ۷۴۳ هزار میلیارد تومان رسید.

امروز شاخص کل و شاخص قیمت با نگاه وزنی ارزشی ۱.۸۲ درصد تقویت شد، اما این دو شاخص با معیار هم‌وزن ۱.۶۹ درصد رشد کردند. شاخص آزاد شناور ۱.۵۱ درصد رشد کرد و شاخص بازار اول بورس ۱.۸۷ درصد افزایش یافت. شاخص بازار دوم بورس با ۱.۷۵ درصد افزایش همراه شد.

امروز نمادهای گل گهر، ملی صنایع مس ایران و هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس به ترتیب بیشترین اثر افزایشی بر شاخص بورس را داشتند.

در فرابورس ایران هم شاخص کل با ۴۶۲ واحد افزایش به رقم ۲۹ هزار و ۵۱۸ واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و ۶۴۰ هزار میلیارد تومان رسید. ارزش بازار پایه فرابورس ۴۷۳ هزار میلیارد تومان شد.

همچنین امروز، اوراق مالی اسلامی حدود ۲.۶ میلیون برگه در قالب ۴۸۳ معامله و به ارزش ۱۹۱ میلیارد تومان دادوستد شد.

امروز نمادهای پتروشیمی مارون، پتروشیمی تندگویان و سرمایه گذاری صبا تأمین به ترتیب بیشترین اثر افزایشی بر شاخص فرابورس را داشتند.

منبع: فارس

کد خبر 656974

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.