کتاب علمی «فرآیند استخراج مایع_مایع» در کتاب‌فروشی‌ها

انتشارات سازمان جهاد دانشگاهی تهران کتاب علمی «فرآیند استخراج مایع_مایع» را وارد بازار نشر کرد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد دانشگاهی تهران، مهدی اسدالله‌زاده و رضوان ترکمان از اعضای هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فنون هسته‌ای کتاب علمی «فرآیند استخراج مایع_مایع» را در ۴۵۹ صفحه و شش فصل گردآوری کرده‌اند.

در این کتاب استخراج، کاربردها، تجهیزات و پارامترهای هیدرودینامیکی و انتقال جرمی معرفی شده است.

فرآیند استخراج «مایع_مایع» از مهم‌ترین روش‌های جداسازی است که در بسیاری از فرآیندهای صنعتی نظیر فرآیندهای نفتی و پتروشیمی، تولید مواد دارویی، صنایع غذایی، صنایع هسته‌ای و فرآیندهای هیدرومتالوژی کاربرد دارد و امروزه به‌طور چشم‌گیری یک عملیات جداسازی بالغ محسوب می‌شود. امروزه به‌منظور انجام فرآیندهای استخراج «مایع – مایع» در صنایع مختلف تجهیزات استخراج متعددی توسعه یافته‌اند.

مؤلفان این کتاب علمی در پیش‌گفتار آورده‌اند:

انتخاب یک استخراج‌کننده مناسب شامل یک تصمیم پیچیده است که با توجه به نوع کاربرد آن در صنعت باید با بیشترین دقت ممکن انجام شود. دست‌یابی به دانش فنی طراحی، ساخت و افزایش مقیاس این تجهیزات برای استفاده در صنایع مختلف با راندمان‌ها و ظرفیت‌های متفاوت نیازمند دست‌یابی به شناخت و کسب دانش فنی مرتبط با هیدرودینامیک و انتقال جرم در این تجهیزات است.

تحقیق و پژوهش در صنعت استخراج حلالی یا استخراج «مایع_مایع» با توجه به پتانسیل کاربرد آن در صنعت از اهمیت بالایی برخوردار است اما پژوهش و آموزش در این صنعت با بازدهی متناسب با تجربیات بالغ در سطح جهان رشد نکرده است و هنوز چالش‌ها و مشکلات بسیاری در مسیر پژوهش و توسعه در این صنعت مشاهده می‌شود.

فصل نخست این کتاب مقدمه‌ای بر فرآیند استخراج حلالی یا استخراج «مایع_مایع» است، فصل دوم درباره کاربردهای تکنیک استخراج «مایع_مایع» در فرآیندهای مختلف، فصل سوم پیرامون تجهیزات در فرآیند استخراج «مایع_مایع» و فصل چهارم درباره پارامترهای هیدرودینامیکی در ستون‌های استخراج «مایع_مایع» بحث کرده است. فصل پنجم و ششم این کتاب هم به‌ترتیب درباره انتقال جرم در ستون‌های استخراج «مایع_مایع» و توسعه حلال‌ها برای فرآیند استخراج «مایع_مایع» موضوعاتی را مطرح کرده است.

انتشارات سازمان جهاد دانشگاهی تهران نسخه کاغذی این کتاب را با بهای ۲۵۰ هزار تومان به بازار نشر عرضه کرده است.

کتاب علمی «فرآیند استخراج مایع – مایع» در کتاب‌فروشی‌ها

کد خبر 656957

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.