بازپیرایی میدان‌های مرکزی و محلی رفسنجان

معاون شهرسازی و امور زیربنایی شهرداری رفسنجان از اجرای عملیات بازپیرایی و ساماندهی بیش از پنج هزار مترمربع از میدان‌های سطح شهر خبر داد.

سیدعلی پورباقری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به آغاز عملیات اجرایی بهسازی میادین از ابتدای فصل بهار تاکنون اظهار کرد: در حال حاضر بهسازی و زیباسازی میدان ۹ دی به اتمام رسیده و ساماندهی میدان‌های شهید پرتوی و قدس در حال انجام است.

وی با تاکید بر اینکه ساماندهی میدان‌ها تأثیر بسزایی در آرامش روحی و بصری شهروندان دارد، افزود: طراحی، ساماندهی، اصلاح و ارتقای کیفی میدان‌های سطح شهر می‌تواند به هویت‌بخشی سیمای شهر منجر شود.

معاون شهرسازی و امور زیربنایی شهرداری رفسنجان از اجرای طرح ساماندهی، زیباسازی آب‌نما و بهبود سیما و منظر میدان شهید پرتوی به دلیل فرسودگی و نبود نمای مناسب خبر داد و خاطرنشان کرد: این پروژه به مساحت ۱۵٠٠ مترمربع با اعتبار یک میلیارد و ۸٠٠ میلیون تومان تا ۱۵ روز آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

پورباقری تصریح کرد: عملیات بهسازی و زیباسازی این میدان شامل کاشی‌کاری حوضچه آب‌نما، ساماندهی منظر و پیرایش جداره‌ها، طراحی و نصب سیستم هدایت آب، نورپردازی و گل‌کاری و توسعه فضای سبز است.

وی با بیان اینکه کارکرد میدان در زندگی امروز جوامع شهری باید متناسب با نیازهای شهر و شهروندان باشد، اضافه کرد: عملیات بازپیرایی و تکمیل میدان ۹ دی به مساحت بیش از ۱۶۰۰ مترمربع با اعتبار ۱۲ میلیارد ریال انجام شده است.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری رفسنجان تاکید کرد: اگرچه شکل ظاهری میدان ۹ دی با کارکرد ترافیکی و نمای فلکه‌ای محو شده است، اما مفهوم میدان در کلان‌شهرهای دنیا صرفاً ترافیکی نیست و علاوه بر تسهیل ترافیک، به معنای یک فضای شهری و بستری برای تفریح، تفرج، سکون و حضور شهروندان است.

پورباقری ارتقای زیبایی بصری و آراستگی منظر شهر را یکی از اهداف مهم پروژه‌ها و برنامه‌های اجرایی شهرداری دانست و گفت: شاهد نازیبایی‌هایی در میدان ۹ دی بودیم که شناسایی و رفع شد.

وی از اجرای عملیات بازپیرایی میدان قدس به عنوان یکی از میدان‌های اصلی شهر رفسنجان خبر داد و افزود: مساحت پروژه بهسازی میدان قدس بیش از ۲۵۰۰ مترمربع است و با اعتبار بیش از ۲۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسد.

کد خبر 656946

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.