نصب پنل‌های خورشیدی یک‌رنگ بر بام خانه‌های شهر بلژیکی

مسئولان شهر گردشگری و ساحلی کنوکئست بلژیک برای افزایش استفاده از انرژی تجدیدپذیر، ساکنان را به نصب پنل‌های خورشیدی دعوت کرده‌اند اما از آن‌ها درخواست می‌کنند که برای حفظ زیبایی شهر، پنل‌ها را روی سقف و خارج از دید قرار دهند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شهر تفریحی بلژیک کنوکئست بیانیه‌ای رسمی منتشر کرد که در آن از ساکنان خواسته شده است تا پنل‌های خورشیدی یکنواخت مشکی را روی سقف‌های خود نصب کنند. مقامات می‌گویند که این کار برای جلوگیری از تغییر چهره رنگی شهر و حفظ هویت آن است.

کریس دمایر، شهردار کنوکئست در این رابطه توضیح داد که این شهر به خاطر سقف‌های نارنجی و خانه‌های سفیدش شناخته شده است. ایجاد تجربه زیبایی‌شناختی برای بازدیدکنندگان کار بسیار بزرگی است زیرا حیات این شهر به وجود بازدیدکنندگان وابسته است.

در عین حال، شهر نمی‌تواند مردم را مجبور به انتخاب نوع پنل‌های خورشیدی کند اما مقامات درخواست رسمی کرده‌اند که ساکنان حداقل سعی کنند با هماهنگی با همسایه‌های خود، پنل‌ها را انتخاب کنند تا هر خیابان نسبت به خیابان دیگر، ظاهر بصری یکسانی داشته باشد.

نصب پنل‌های خورشیدی یک‌رنگ بر بام خانه‌های شهر بلژیکی

مقامات شهر کنوکئست به تجربه گردشگران بسیار اهمیت می‌دهند، به‌طوری که کار ساخت‌وساز در تعطیلات آخر هفته در مناطق توریستی برای حفظ تجربه بازدیدکنندگان ممنوع است. شهرداری از ساکنان درخواست کرده است که برای جلوگیری از وضعیت آشفته و نامرتب، پنل‌های مشابهی را انتخاب کنند.

آنها همچنین از ساکنان درخواست کرده‌اند که پنل‌های خورشیدی را به گونه‌ای قرار دهند که نتوان آنها را از خیابان مشاهده کرد. به گفته مقامات محلی، بسیاری از پیمانکاران پنل‌ها را روی داربست‌ها به گونه‌ای نصب می‌کنند که از خط سقف بیرون زده است. بنابراین مالکان باید فقط به نصب آن‌ها در مناطق خارج از دید اقدام کنند.

از طرف دیگر، شهرداری برای خرید گروهی پنل‌های خورشیدی که می‌تواند نصب یکنواخت را فراهم کند، امکانات مشخصی را برای ساکنان فراهم کرده است.

کد خبر 656923

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.