از سامانه مصوبات شورای شهر اصفهان چه می‌دانید؟

رئیس اداره تدوین قوانین و پیگیری مصوبات و مکاتبات شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به سامانه مصوبات شورا گفت: این سامانه در دوره چهارم مدیریت شهری متولد شد و در دوره ششم به بلوغ رسید؛ در حال حاضر رای تمام اعضای شورای اسلامی شهر به مصوبات آن، به‌صورت شفاف قابل مشاهده و رصد است.

علی حقیقت در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به سامانه مصوبات شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: این سامانه در دوره چهارم مدیریت شهری متولد، متناسب با نیازهای شورای اسلامی شهر طراحی و در دوره پنجم تکمیل شد.

وی افزود: سامانه مصوبات شورای اسلامی شهر اصفهان در دوره ششم به بلوغ رسیده و در حال حاضر رأی تمام اعضای شورای اسلامی نسبت به مصوبات آن، در این سامانه به‌صورت شفاف قابل مشاهده و رصد است اما تمام سامانه‌های نرم‌افزاری نیاز به بازبینی و بازمهندسی دارد و باید بر اساس آن اطلاعات خود را به‌روز کند تا بتواند به نیازهای جدید پاسخ دهد.

رئیس اداره تدوین قوانین و پیگیری مصوبات و مکاتبات شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه مستندسازی مصوبات شورا، مدیریت دانش، طرح شفافیت و به‌روز بودن آخرین تغییرات و تصمیم‌ها و اطلاع‌رسانی‌ها، چهار هدف کلی است که در این سامانه دنبال می‌شود، تصریح کرد: روند مصوبات شورا باید به‌طور کامل مستندسازی و مشخص شود و برای شهروندان و تمام افرادی که در مدیریت شهری فعالیت می‌کنند، قابل رجوع باشد.

وی ادامه داد: دومین هدفی که سامانه مصوبات شورای اسلامی شهر اصفهان دنبال می‌کند، مدیریت دانش است و اتفاقاتی که در کمیسیون‌های مختلف رخ می‌دهد، همچنین نظراتی که درباره لوایح مطرح می‌شود، به‌طور کامل در آن ثبت می‌شود.

حقیقت با اشاره به طرح شفافیت به عنوان یکی از طرح‌های مصوب شورای اسلامی شهر در دوره ششم گفت: در این سامانه جزئیات مذاکرات کمیسیون‌ها و تمام رای‌ها به‌طور شفاف مشخص شده و نظرات نمایندگان مردم در مورد طرح‌ها و لوایح مشهود و در دسترس است و شهروندان می‌توانند با مراجعه به وبگاه Shoramgn.esfahan.ir از آن مطلع شوند.

شهروندان می‌توانند از طریق مراجعه به سایت شورای اسلامی شهر و پخش زنده جلسات صحن علنی شورای اسلامی و پوشش رسانه‌ای آن، از جزئیات و تصمیم‌های این جلسات مطلع و بهره‌مند شوند.

رئیس اداره تدوین قوانین و پیگیری مصوبات و مکاتبات شورای اسلامی شهر اصفهان از به‌روز بودن آخرین تغییرات، تصمیم‌ها و اطلاع‌رسانی‌ها در سامانه مصوبات خبر داد و گفت: شهروندان می‌توانند از طریق مراجعه به وبگاه شورای اسلامی شهر و مشاهده پخش زنده جلسات صحن علنی شورای اسلامی و پوشش رسانه‌ای آن، از جزئیات و تصمیم‌های این جلسات مطلع و بهره‌مند شوند اما در مورد سامانه نرم‌افزاری مصوبات شورای اسلامی موضوع کمی متفاوت‌تر است، چراکه مصوبات، مخاطب خاص خود را دارد و با وجود اینکه برای تمام شهروندان قابل دسترس است، شاید برای عموم مردم جذاب نباشد.

وی اضافه کرد: با طراحی این سامانه بستری نیز برای شهروندان فراهم شده است تا از طریق ثبت‌نام در کمیته‌های نظارتی روزهای یکشنبه از ساعت ۱۴:۳۰ تا ۱۸:۰۰ درخواست و مشکلات منطقه خود را مطرح و پاسخ آن را دریافت کنند.

حقیقت با اشاره به مهمترین طرح‌های مصوب شورای ششم خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین طرح‌هایی که در دوره ششم مطرح و اجرایی شد، طرح شفافیت بوده است، همچنین استقرار دبیرخانه فرهنگی زاینده‌رود، طرح راه‌اندازی سامانه اطلاع‌رسانی پیشرفت پروژه‌های عمرانی، طرح حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، طرح نوسازی ابنیه شهر، طرح اصلاح مصوبه مساعدت به افراد خاص که متقاضی خدمات ساختمانی هستند، طرح پیشنهادی الزام استقرار چرخه بهره‌وری در شهرداری اصفهان و طرح پیشنهادی استفاده از ظرفیت شهروندان مشارکت‌جو در انعکاس چالش‌ها و مشکلات شهری از دیگر مصوبات و تصمیم‌های مهم شورای ششم از آغاز فعالیت تا کنون است.

کد خبر 656900

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.