آغاز عملیات واکاری و کاشت ۲۰ هزار درخت و درختچه در منطقه ۹ اصفهان

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان گفت: عملیات واکاری و کاشت بیش از ۲۰ هزار اصله درخت و درختچه با اعتباری بالغ بر چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تا اواخر اردیبهشت‌ماه در سطح این منطقه ادامه دارد.

به گزارش ایمنا، سیدسلمان قاضی‌عسگر اظهار کرد: فضای سبز به‌ویژه درختان و درختچه‌ها به نوعی نقش فیلتر کننده هوا را بر عهده دارد که با مکانیزم خود، از جابه‌جایی گردوغبار جلوگیری می‌کند و با جذب دی‌اکسید کربن و آزادسازی اکسیژن، هوای تصفیه شده و سالم‌تری را در اختیار قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه عملیات واکاری درختان علاوه بر تأثیرات زیست‌محیطی باعث زیباسازی هرچه بیشتر سیما و منظر شهری خواهد شد، افزود: این عملیات به منظور کاهش آلودگی‌های زیست‌محیطی، حفظ طراوت محیط شهری، افزایش کیفیت و سرانه فضای سبز در بوستان‌ها و رفیوژهای سطح منطقه در دست اقدام است.

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان گفت: عملیات واکاری و کاشت ۵ هزار ۳۴۰ اصله از انواع درختان غیر مثمر از جمله نارون، توت زینتی، سرو شیراز، سرو نقره‌ای و ۱۵ هزار درختچه شامل انواع یاس زرد، به ژاپنی، توری، زرشک زینتی و انواع بوته‌های رز در حال انجام است.

قاضی عسگر با بیان اینکه درختان مهمترین عامل توسعه پایدار محیط زیست به شمار می‌روند، افزود: عملیات واکاری و کاشت درختان و درختچه‌ها با اعتباری بالغ بر چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تا اواخر اردیبهشت‌ماه در سطح منطقه ۹ ادامه دارد.

کد خبر 656896

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.