ساراگوسا؛ نخستین نقطه «وریپورت» اروپا

شورای شهر ساراگوسا در اسپانیا از صدور مجوز تخصیص موقت یک قطعه زمین به ایجاد یک نقطه فرود شهری برای جابه‌جایی‌های هوایی آینده خبر داد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شورای شهر ساراگوسا اعلام کرد که مجوز استفاده موقتی از زمینی را در منطقه پارکینگ جنوبی اکسپو با هدف ایجاد یک وریپورت در آنجا صادر کرده است. وریپورت اصطلاحی است برای مرکزی که امکان فرود و برخاستن وسایل‌نقلیه پرنده از جمله تاکسی‌های هوایی و هواپیماهای بدون سرنشین را فراهم می‌کند؛ این پروژه به‌عنوان بخشی از پروژه حمایت‌شده توسط کمیسیون اروپا برای جابه‌جایی‌های هوایی شهری توسعه خواهد یافت.

شورا توضیح داد که موقعیت جغرافیایی شهر برای توسعه چنین پروژه جامعی مفید است، زیرا صنایعی مانند انرژی، خودروسازی و لجستیک همه در قلمرو آن است.

شورای شهر ادامه داد: فضای اختصاص یافته به این مرکز که توسط منابع رسانه‌ای به‌عنوان نخستین نقطه فرود اروپا در یک بافت شهری توصیف شده است، برابر با ۷۵۰۰ مترمربع مساحت و دارای مجوز اجاره برای مدت قانونی ۱۰ سال است.

شورای شهر ساراگوسا اعلام کرد که این شهر اسپانیایی اهداف بلندی برای تبدیل شدن به یک پیشگام در زمینه حمل‌ونقل هوایی شهری اروپایی دارد و محل اختصاص داده شده به این نقطه فرود پیش از این، زمین آموزشی پهپادهای شهری بوده است.

ساراگوسا؛ نخستین نقطه «وریپورت» اروپا

شورا این امر را دلیلی بر حقیقت وجودی اهداف بلندپروازانه خود در زمینه یادشده معرفی و خاطرنشان کرد که پروژه نقطه فرود شهری ساراگوسا، نخستین پروژه اروپایی در نوع خود است و نتایج آن با ارتقای قابلیت‌ها و گسترش دامنه زیرساخت‌های مورد نیاز برای ایجاد یک نقطه عمودی کامل برای هواپیماهای بدون سرنشین دنبال خواهد شد.

شورای شهر ساراگوسا تصریح کرد که ورتیپورت می‌تواند با ایجاد راهروهای هوایی در ارتفاع کم برای حمل‌ونقل مسافران و کالاها، جابه‌جایی شهری و منطقه‌ای را فعال و تقویت کند.

شورا مطرح کرد که اسپانیا به‌دنبال موقعیت‌های بهینه برای پروازهای شهری و بهره‌گیری از پیشرفت مداوم در فناوری‌های بدون سرنشین است و ایجاد این نقطه فرود شهری، ابزار جدیدی را برای حمل‌ونقل میان‌وجهی کارآمد و پایدار در این کشور فراهم می‌کند و زمان سفر را در آن به شدت کاهش می‌دهد.

ساراگوسا؛ نخستین نقطه «وریپورت» اروپا

کد خبر 656814

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.