تبریک سازمان جهانی بهداشت به وزیر بهداشت / سرخک و سرخجه در ایران ریشه‌کن شد

سازمان بهداشت جهانی در نامه‌ای به وزیر بهداشت، تداوم موفقیت در حذف بیماری‌های سرخک و سرخجه را تبریک گفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت چند روز پیش در سفر به شهرستان فسا، خبر ریشه‌کن شدن سرخک و سرخجه در ایران را به مردم ایران، دانشمندان و همه خادمان سلامت تبریک گفت.

وی افزود: این موفقیت در شرایطی برای کشور حاصل شد که هنوز بسیاری از کشورهای اروپایی، تاییدیه سازمان جهانی بهداشت در خصوص ریشه‌کنی سرخک و سرخجه را دریافت نکرده‌اند، اما جمهوری اسلامی ایران موفق به ریشه‌کنی این بیماری‌ها شده است. امید است با مشارکت مردم و نظام سلامت، بتوان بسیاری دیگر از بیماری‌های واگیردار را کنترل و مهار کنیم.

تبریک سازمان جهانی بهداشت به ایران برای ریشه‌کن شدن سرخک و سرخجه در کشور

«المنذری» مدیر دفتر منطقه‌ای سازمان جهانی بهداشت نیز در پیامی خطاب به وزیر بهداشت ایران، ریشه‌کن شدن سرخک و سرخجه در کشورمان را تبریک گفت.

محمد حسین نیکنام، مدیرکل همکاری‌های بین‌الملل وزارت بهداشت نیز اظهار کرد: سازمان بهداشت جهانی در نامه‌ای به وزیر بهداشت، تداوم موفقیت در حذف بیماری‌های سرخک و سرخجه را تبریک گفت. در نامه رئیس منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت به وزیر بهداشت کشورمان ضمن تأیید تداوم موفقیت چشمگیر ایران در حذف بیماری سرخک و سرخجه طی سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۲ به ویژه در همه‌گیری کرونا، از مسئولان برنامه توسعه ایمن‌سازی در ایران قدردانی شده است.

وی افزود: به دنبال ارسال گزارش پیشرفت سالانه توسط کمیته ملی حذف سرخک و سرخجه در ایران به کمیته مستقل منطقه‌ای تأیید سازمان بهداشت جهانی، این کمیته در نشست خود با بررسی جزئیات گزارش ایران، حفظ وضعیت حذف بیماری‌های سرخک و سرخجه را در کشورمان تأیید کرده و تداوم این موفقیت را تبریک گفت.

کد خبر 656752

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.