بهترین مولتی متر دیجیتال خوب و ارزان

اگر شما به دنبال انتخاب بهترین مولتی متر دیجیتال هستید ابتدا باید بدانید که مولتی مترها چه امکاناتی دارند و هر کدام از این ویژگی‌ها چه نیازی را برطرف می‌کند. پس از آن با در نظر گرفتن نیازی که دارید و توانایی‌های هر دستگاه می‌توانید مولتی متر مناسب خود را انتخاب کنید.

توصیه می‌کنیم این مطلب را کامل بخوانید تا هنگام خرید مولتی متر با در اختیار داشتن اطلاعات کافیt مناسب‌ترین را انتخاب کنید.

مولتی متر چیست و چه کاربردهایی دارد؟

مولتی متر ابزاری برای تست و اندازه گیری کمیت‌های مختلف در حوزه برق و الکترونیک است. اغلب مهندسین الکترونیک برای تست خرابی قطعات و کارکرد درست بخش‌های مختلف بردهای الکترونیکی یا قطعات مختلف الکترونیکی از این ابزار استفاده می‌کنند. مولتی مترها کمیت‌هایی مانند ولت، آمپر، اهم، ظرفیت خازن و … را اندازه گیری می‌کنند.

بهترین برندهای مولتی متر در بازار ایران

وقتی قصد خرید ابزارهای تست و اندازه گیری دارید بهتر است به جای پیدا کردن بهترین برند، مناسب‌ترین مدل را انتخاب کنید. بهترین مدل‌ها علاوه بر قیمت بسیار بالا مشکل موجود بودن در بازار را نیز دارند. ما در ادامه از بین برندهای موجود در بازار ایران لیست بهترین مدل‌های هر برند را معرفی می‌کنیم.

فلوک

اکثر متخصصین برق و الکترونیک برند فلوک را بهترین برند مولتی متر در ایران می‌دانند. فلوک به دلیل دقت بالای اندازه گیری و امکانات خاصی که دارد به محبوب ترین برند ابزار تست و اندازه گیری تبدیل شده است. این نکته را هم مد نظر داشته باشید که قیمت فلوک نسبت به هم رده‌های خود بالاتر است.

سری ۱۱۵، ۱۱۶و ۱۱۷ از بهترین مدل‌های فلوک هستند که در کشور چین ساخته می‌شوند. برای خرید فلوک تولید آمریکا باید به دنبال سری ۱۷۵، ۱۷۷ و ۱۷۹ باشید.

هیوکی

برند هیوکی تولید کشور ژاپن است و در رده بهترین تولید کننده‌های ابزار تست و اندازه گیری در سطح جهانی قرار دارد. امکاناتی مثل اتصال به کامپیوتر، دقت بالا در اندازه گیری و کالیبره شدن آسان مزیت رقابتی محصولات این برند به شمار می‌رود. در میان مدل‌های مختلف هیوکی مولتی متر کلمپی هیوکی مدل F328010 و مدل DT4253 پرطرفدارتر هستند.

ویکتور

اگر در زمینه برق و الکترونیک فعالیت داشته باشید حتماً برند ویکتور را می‌شناسید. ویکتور به دلیل تناسب بین قیمت و امکانات بیشترین فروش در بازار ایران را دارد. مولتی متر دیجیتال ویکتور مدل VC97 را باید به عنوان کاربردی‌ترین مدل ویکتور معرفی کرد. بیشتر تعمیرکاران موبایل و بردهای الکترونیکی این مدل را انتخاب می‌کنند. باید این نکته را در نظر داشت که در بازار ایران جنس تقلبی این مدل وجود دارد که گاهی تشخیص آن از اصل دشوار است. بنابراین توصیه می‌کنیم که حتماً از فروشگاه‌های معتبر اقدام به خرید این مدل کنید.

پیک متر

پیک متر یکی از معتبرترین برندها در صنعت اندازی گیری و یکی از معروف ترین تولید کنندگان ابزار اندازه گیری دیجیتال در چین است. این برند با تمرکز بر تناسب قیمت و کارایی به تازگی توانسته در سطح تولبد کنندگان برتر دنیا قرار بگیرد. مدل PM18A یکی از مدل‌های پرطرفدار این برند است که دستی و قابل حمل است. مدل PM8233D+ از نظر کارایی از مدل‌های خوب ویکتور یک سر و گردن بالاتر است و می توان با مدل‌های فلوک مقایسه کرد. از نظر قیمت از VC97 ویکتور ارزان‌تر است و همین دلیل باعث استقبال متخصصین برق و الکترونیک از این مدل شده است.

بهترین مولتی متر دیجیتال خوب و ارزان

مولتی متر PM8233D+ از برند پیک متر با رنج خودکار و بدنه‌ای سه بعدی قابل حمل با کارایی بالا و قابلیت اطمینان بالا است که از نمایشگر ال سی دی ۱۵ میلی متری با نور پس زمینه استفاده می‌کند و می‌تواند مقدار نمایشگر را به وضوح در مکان تاریک به موقع بخواند. باید گفت این مدل از برند پیک متر به دلیل قیمت پایین و امکانات زیاد، رقیب محصولات بسیاری از برندهای خوب شده است. PM8233D+ را نیز می‌توان بهترین مولتی متر دیجیتال محسوب کرد. قابلیت‌ها:

  • خاموش شدن خودکار تا ۱۵ دقیقه
  • حداکثر اندازه گیری
  • نشانگر کم بودن باتری
  • محدوده خودکار نگهداری داده‌ها
  • تست ولتاژ بدون برقراری تماس NCV Test
  • گستره یابی اتوماتیک، تست دیود، تست خازن، تست اتصال کوتاه با صدا، RMS صحیح

زویی

شرکت زویی را می‌توان یکی از تولید کنندگان چینی با کیفیت در حوزه ابزارهای تست و اندازه گیری برق و الکترونیک دانست. برخی مدل‌های مولتی متر ZOYI مانند ZOYI M1 با امکانات خاص و کیفیت تولید بالا در رده با کیفیت ترین مولتی مترها است. در مدل‌های کلمپی مولتی متر کلمپی زویی مدل ZT-QS9 در دسته پرفروش‌ها در بازار ایران قرار دارد.

هابوتست

هابوتست یک برند چینی با کیفیت است که از برندهای محبوب بازار ایران است. سری HT206 و HT113 محصولات پرطرفدار این برند در بازار ایران هستند.

بهترین مولتی متر دیجیتال خوب و ارزان

چه عواملی بر قیمت مولتی متر تاثیر دارند؟

معمولاً محصولاتی که قیمت بالاتری دارند کیفیت بالاتری دارند، اما در مورد خرید مولتی متر باید دید چقدر به امکانات و عملکرد آن نیاز داریم. در ادامه مهمترین عوامل موثر بر قیمت مولتی متر را بررسی می‌کنیم تا شما با آگاهی بیشتر محدوده قیمت مولتی متر مورد نیازتان را پیدا کنید.

دقت: هرچه کیفیت تولید یک مولتی متر بالاتر باشد دقت آن نیز بالاتر است و احتمالاً کمی گران‌تر. این دقت برای اندازه گیری جریان، ولتاژ و مقاومت تاثیر زیادی در محاسبات کاربر دارد.

قابلیت اتصال: این ویژگی معمولاً در مولتی مترهای حرفه‌ای برای ثبت داده‌های اندازه گیری شده وجود دارد. معمولاً اتصال به صورت وای فای، بلوتوث یا پورت USB انجام می‌شود.

شرکت سازنده: برندهایی که سابقه تولید بیشتری دارند، و در بین مصرف کنندگان شناخته شده هستند محصولات با قیمت بالاتری تولید می‌کنند.

ویژگی‌های خاص: بعضی از مدل‌ها علاوه بر قابلیت‌های کلی، قابلیت اندازه گیری فرکانس، دما، ظرفیت خازنی و... را دارند. هر کدام از این ویژگی‌ها قیمت را یک پله بالاتر می‌برد.

ایمنی: برخی مدل‌های گران قیمت مقاومت بالایی در برابر دما، رطوبت، ضربه و لرزش دارند. هرچه ایمن تر و حساس‌تر قیمت نیز بالاتر.

نوع نمایشگر: دیجیتال یا آنالوگ بودن و در کل امکاناتی که نمایشگر مولتی متر دارد تاثیر مستقیم در قیمت تمام شده آن ابزار دارد.

خرید مولتی متر از فروشگاه قطعات الکترونیکی دیجی قطعه

همانطور که ابتدای مقاله گفته شد، تلاش بر این است که با دانستن ویژگی‌های مولتی مترهای مختلف و عوامل موثر بر قیمت هر دستگاه به شما در انتخاب خرید مولتی متر مناسب با نیازهایتان کمک کنیم. در صورتی که نیاز به مشاوره یا دریافت اطلاعات بیشتر دارید با مراجعه به فروشگاه اینترنتی دیجی قطعه به آدرس https://digighate.com ابزار مورد نظر خود را ثبت سفارش کنید، همچنین با تماس با کارشناسان فنی می‌توانید از مشاوره رایگان استفاده کنید.

کد خبر 656687

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.