لزوم رسیدگی به وضعیت مدارس فارسان

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان فارسان در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به اینکه سرویس بهداشتی بعضی از مدارس در این شهرستان قابل استفاده نیست، گفت: فضاهای آموزشی و حیاط بعضی مدارس به‌ویژه در بخش باباحیدر خاکی است یا آسفالت آن‌ها خراب شده است و باید مورد رسیدگی قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیداحمد هاشمی امروز _دوشنبه چهارم اردیبهشت‌ماه_ در جلسه شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به ساختمان سینمای شهر فارسان اظهار کرد: این ساختمان نزدیک به ۴۰ سال است که با اختلاف مالکیتی روبه‌رو است، آموزش و پرورش توان تملک آن را ندارد و باید هر چه سریع‌تر تعیین تکلیف شود و به بهره‌برداری برسد.

وی با اشاره به وضعیت باغ ده‌چشمه افزود: این باغ چهل هکتار است که موضوع آن از شهرستان فراتر رفته و استانی است، زمین آن مهیا و آب آن نیز پیش‌بینی شده است که باید تجهیز و درخت‌کاری شود و در دست اجرا قرار گیرد.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان فارسان در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری تصریح کرد: تجهیز خانه معلم فارسان ضروری است و انتظار می‌رود احداث خانه معلم باباحیدر نیز برای با سرعت بیشتری انجام شود.

وی با اشاره به مشکلات مدارس شهرستان فارسان گفت: سرویس بهداشتی بعضی از مدارس در این شهرستان قابل استفاده نیست، فضای ورزشی در بعضی از این مدارس نامناسب است و تنها سالن ورزشی جونقان نیاز به تعویض کف‌پوش دارد.

هاشمی با بیان اینکه سرانه واریزی مدارس به‌صورت عادلانه تخصیص نمی‌شود، تاکید کرد: این موضوع باید بررسی و اقدام لازم در این زمینه صورت گیرد.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان فارسان در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری خاطرنشان کرد: کیفیت خدمات‌رسانی بعضی مدارس غیرانتفاعی با وجود تعداد کمتر دانش‌آموزان تفاوتی با مدارس دولتی ندارد و هزینه اضافی از مردم گرفته می‌شود.

وی ادامه داد: فضاهای آموزشی و حیاط مدارس شهرستان فارسان به‌خصوص در بخش باباحیدر خاکی است یا آسفالت آن‌ها خراب شده است و باید در مدارس فضاهای استاندارد و پوشش‌های چمن مصنوعی در اختیار دانش‌آموزان قرار گیرد.

هاشمی با بیان اینکه بیشتر معلم‌های مدارس دولتی مجرب و باسابقه هستند، اضافه کرد: خروجی مدارس به یک شکل نیست و دانش‌آموزان مدارس غیردولتی موفق‌تر هستند و این موضوع یک ضعف اجتماعی و شاید هم مدیریتی باشد که باید اصلاح شود.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان فارسان در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به اینکه شورای ششم کار خود را با تفکر و رویکرد جدیدی آغاز کرده است و با حمایت دستگاه‌های اجرایی وظایف محوله خود را انجام می‌دهد، گفت: انتظار می‌رود با فراهم شدن زیرساخت‌های هوشمندسازی در شهرهای این استان، زمینه‌های ایجاد شهر هوشمند فراهم شود تا اطلاعات و خدمات مورد نیاز شهروندان به‌صورت غیرحضوری در اختیار آن‌ها قرار گیرد.

کد خبر 656676

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.