نشست «شیخ بهایی از حکمت و عرفان تا هندسه و ریاضیات» در خانه حکمت اصفهان

مدیر اجرایی کانون حکمت اصفهان از برگزاری نشست "شیخ بهایی از حکمت و عرفان تا هندسه و ریاضیات" در این مکان خبر داد.

سعید محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره برنامه‌های خانه حکمت برای هفته فرهنگی اصفهان اظهار کرد: برای این هفته، برنامه‌ای شاخص تحت عنوان نشست "شیخ بهایی از حکمت و عرفان تا هندسه و ریاضیات" امروز _دوشنبه چهارم اردیبهشت‌ماه_ از ساعت ۱۶ تا ۱۸ در محل خانه حکمت به آدرس چهارراه دهش ابتدای خیابان شیخ مفید شرقی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: این نشست با سخنرانی علی کرباسی‌زاده، دانشیار فلسفه دانشگاه اصفهان با موضوع «نگاهی به احوال و آثار شیخ بهایی»، پیام سراجی، هیئت‌علمی گروه ریاضیات دانشگاه فرهنگیان اصفهان با موضوع «کاشی‌کاری پنروز و طرح‌های معماری سنتی اسلامی» برگزار می‌شود.

مدیر اجرایی کانون حکمت اصفهان تصریح کرد: در این نشست از کتاب «شرح کنزالحساب فی خلاصه‌الحساب شیخ بهایی» اثر میرزا معتمدالدوله همراه با فرهنگ اصطلاحات ریاضی در قدیم از انتشارات خانه حکمت با تحقیق و تفصیح اکبر زمانی‌لنجانی انجام رونمایی خواهد شد.

نشست «شیخ بهایی از حکمت و عرفان تا هندسه و ریاضیات» در خانه حکمت اصفهان

وی با بیان اینکه ورود برای عموم افراد در این برنامه آزاد است، گفت: با توجه به شناختی که از شیخ بهایی در جامعه در حوزه معماری، حکمت، ریاضیات و… وجود دارد تصمیم بر بهره‌گیری از ظرفیت این شخصیت محوری شد که با این کتاب، حوزه ریاضیات و ورود شیخ بهایی به ریاضیات برای جامعه علمی کشور و جهان معرفی می‌شود.

محمدی گفت: خانه حکمت اردیبهشت سال ۹۶ به همت جمعی از اساتید حوزه و دانشگاه و با حمایت شهرداری اصفهان محلی برای گردهمایی اصحاب و اهالی به مباحث فلسفی، منطقی و عرفانی تشکیل شد، به‌واسطه سبقه بزرگ اصفهان در مباحث دانشی، این شهر همیشه در تاریخ تمدن ایران اسلامی به عنوان یک نگینی ازلحاظ مرتبه علمی و حضور اساتید و دانشمندان بزرگ جهان اسلام می‌درخشد و این شهر منبع و مأخذ خیلی از علوم قدیم و جدید بوده به این واسطه این خانه تأسیس شد.

وی ادامه داد: از اصلی‌ترین وظایف، احیا حکمای بزرگ اصفهان و تبدیل آن به زبان و گفتار امروز برای فهم و درک مخاطب امروز است و اکنون خرسند هستیم که این خانه برای رده سنی هفت‌تا ۷۰ سال کلاس و برنامه و همایش و برنامه‌های متنوعی در دست اجرا دارد و استقبال از برنامه‌ها در شش سال گذشته مناسب بوده است.

کد خبر 656675

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.