عدالت در انتقال نیروهای آموزش‌وپرورش رعایت نمی‌شود

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان لردگان در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری با بیان اینکه عدالت در انتقال نیروهای آموزش‌وپرورش رعایت نمی‌شود، گفت: برخی معلمان با سابقه ۱۰ ساله در مناطق عشایری همچنان باید بمانند اما نیروی تربیت معلم با تعهد خدمت به مناطق عشایری، پس از یک سال خدمت انتقالی می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عطاالله حسین‌پورآقایی امروز _دوشنبه چهارم اردیبهشت‌ماه_ در جلسه شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به مشکلات شهرستان لردگان در حوزه آموزش‌وپرورش اظهار کرد: مدارسی در شهرستان لردگان سرویس بهداشتی و زمین بازی ندارند و دانش‌آموزان در زمینی با شیب زیاد و خطرناک بازی می‌کنند.

وی افزود: زمانی خودم دانش‌آموز بودم و در کانکس درس خواندم و اکنون که معلم هستم و در کانکس درس می‌دهم، لذا ضروری است برای جمع‌آوری کانکس‌ها و جایگزینی آنها اقدام جدی صورت گیرد.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان لردگان در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری تصریح کرد: برخی مدارس شهرستان لردگان استیجاری و اکثر مدارس تخریبی است و کمبود نیروی انسانی در شهرستان هم بیداد می‌کند.

وی افزود: دانش‌آموزان عشایر استعدادهای بی‌نظیری دارند که هیچ کجای ایران پیدا نمی‌کنیم اما سربازمعلم‌ها با علم اندک و دانش ضعیف برای تدریس به این مناطق اعزام می‌شوند و باید چند پایه را تدریس کنند، لذا می‌طلبد نیروی باسابقه در این مناطق حضور یابد تا با اهتمام بیشتر، برای رشد و شکوفایی دانش‌آموزان عشایر اقدامات لازم انجام شود.

حسین‌پورآقایی اظهار کرد: سازمان سنجش موقع انتخاب رشته کمترین سهمیه برای جذب نیروی تربیت معلم را به استان چهارمحال‌وبختیاری به‌خصوص شهرستان لردگان اختصاص داده است و کمترین توجه به دانش‌آموزان عشایر می‌شود، در صورتی که در شهرستان لردگان به دلیل کمبود نیروی انسانی یک معلم به صورت دو شیفته سر کلاس می‌رود.

وی ادامه داد: طبق تحقیقات صورت گرفته، بیشترین آمار ترک تحصیل مربوط به دانش‌آموزان دختر در عشایر است که دلیل اصلی آن نبود مدرسه راهنمایی و دبیرستان برای آن‌ها است و والدین راضی نمی‌شوند، آن‌ها را به مدارس راه دور بفرستند.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان لردگان در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری با بیان اینکه عدالت در انتقال نیروهای آموزش‌وپرورش رعایت نمی‌شود، گفت: برخی معلمان با سابقه خدمت ۱۰ ساله در مناطق عشایری همچنان باید بمانند و نیروی تربیت معلمی که با تعهد خدمت به مناطق عشایری استخدام می‌شود، پس از یک سال خدمت انتقالی می‌گیرد که دلیل عمده آن می‌تواند نبود بیتوته باشد.

وی افزود: سرانه‌های آموزشی تخصیصی به مدارس بسیار پایین است و گاهی مدیران مدارس برای تهیه چای و سایر ملزومات دفتر مدارس، از معلمان هزینه دریافت می‌کنند یا برای خرید کاغذ امتحانات، از دانش‌آموزان هزینه دریافت می‌کنند که این موضوع شأن و جایگاه معلمان را پایین می‌آورد.

حسین‌پورآقایی تصریح کرد: وسایل کمک‌آموزشی در مدارس شهرستان لردگان و مناطق عشایری بسیار ضعیف است و دانش‌آموزان از تابلوهای هوشمند، رایانه، تخته وایت‌برد، ویدئو پروژکتور، وسایل آزمایشگاهی، امکانات ورزشی و میز و صندلی استاندارد محروم هستند.

کد خبر 656662

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.