تاثیر روانی گروه خودرو بر بورس / پیش‌بینی رشد در آینده

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: گروه خودرو از نظر ریالی در بازار سرمایه حجم بالایی به خود اختصاص نداده است اما باتوجه به تعداد سهامداران این گروه، تأثیر روانی قابل توجهی بر سایر نمادهای بازار دارد.

مهدی ساسانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: گروه خودرو در سال‌های اخیر از پرحاشیه‌ترین گروه‌های بازار سرمایه بوده است و به نوعی می‌توان گفت دست‌اندرکاران بازار نیز از ایجاد هیجان و حاشیه در این گروه استقبال می‌کنند.

وی افزود: در ماه‌های پایانی ۱۴۰۱ فروش بلوک به مدت یک سال طول کشید و انجام نشد، فروش خودروها در بورس کالا نیز از جمله اقداماتی بود که در سال گذشته انجام شد و حاشیه‌هایی برای گروه خودرویی به دنبال داشت.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: حاشیه‌هایی که برای گروه خودرو به وجود آمده، نظم بازار را برای این گروه به‌هم زده است، اما باوجود آنکه این گروه در ماه‌های گذشته نسبت به سایر گروه‌ها رشد کمتری داشته است می‌توان انتظار داشت با فروکش کردن حاشیه‌ها این گروه نیز بتواند رشد منطقی داشته باشد و سهامداران این گروه نیز از روزهای خوب بهره‌مند شوند.

ساسانی اضافه کرد: گروه خودرو از نظر ریالی در بازار سرمایه حجم بالایی به خود اختصاص نداده است اما با توجه به تعداد سهامداران این گروه، تأثیر روانی قابل توجهی بر سایر نمادهای بازار دارد.

وی ادامه داد: اگر بازار بتواند خود را از نظر روانی از گروه خودرو جدا کند، تأثیر این گروه بر کلیت آن کاهش می‌یابد.

کد خبر 656659

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.