افزایش تعداد اتاق‌های مادر و کودک / بازطراحی باغ وحش شهر

معاون معماری و شهرسازی شهرداری اراک گفت: از آنجا که این معاونت، دبیر اداره شهر دوستدار کودک است، تلاش داریم تعداد اتاق‌های مادر و کودک را در سطح شهر افزایش دهیم و استانداردسازی فضای بازی کودکان در بوستان‌های شهر را در دستور کار داشته باشیم.

وحید ایرجی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: تلاش داریم سال ۱۴۰۲ با کمک مشاور به بازطراحی باغ وحش اراک و قفس‌بندهای آن بپردازیم و جداره‌های شاخص خیابان‌های اصلی شهر و زیر پل‌ها را بازطراحی کنیم.

وی افزود: از آنجا که دبیر اداره شهر دوستدار کودک هستیم، تلاش داریم سال جاری تعداد اتاق‌های مادر و کودک را در سطح شهر را افزایش دهیم و استانداردسازی فضای بازی کودکان در بوستان‌های سطح شهر را در دستور کار داشته باشیم.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری اراک خاطرنشان کرد: امیدواریم در صورت تأیید، لوازم و تجهیزات بازی مخصوص معلولان را تهیه و در سطح بوستان‌های شهر نصب کنیم تا این قشر از جامعه بتوانند با استفاده از ویلچر از آن استفاده کنند.

ایرجی با اشاره به برگزاری دومین دوره مسابقه نما در سال ۱۴۰۲، تصریح کرد: نخستین دور این مسابقه سال ۱۴۰۱ برگزار شد، در این رقابت مبلغ ریالی جایزه‌ای که از سوی داوران تعیین و به فرد برنده اهدا می‌شود ملاک عمل نیست و ما برای ترغیب بیشتر طراحان این مسابقه را پیش‌بینی و برگزار کرده‌ایم، چراکه زمانی که طراحان بدانند هیئتی از داوران سالانه به نقد و بررسی نماهای معماری شهر می‌پردازند، ترغیب می‌شوند که از نماهای زیباتری برای این ساختمان‌های خود استفاده کنند.

وی اضافه کرد: اجرای چنین طرح و برنامه‌هایی زمان‌بر است و در طولانی‌مدت تأثیر خود را نشان خواهد داد، در حال حاضر ممکن است طراحان تنها بر اساس حق‌الزحمه‌ای که بابت کارشان دریافت می‌کنند، دست به طراحی بزنند، اما امیدوار هستیم با برگزاری مسابقه نما در ۱۰ سال آینده انقلابی را در طراحی نماهای شهری شاهد و نماهایی با جذابیت بیشتر در سطح شهر داشته باشیم.

کد خبر 656621

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.