تمام معابر خاکی شهر آسفالت می‌شود

شهردار گلپایگان گفت: سال گذشته ۱۷۰ هزار مترمربع از معابر سطح شهر آسفالت شد و طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، سال جاری و در ادامه نهضت آسفالت، تمام معابر خاکی شهر آسفالت می‌شود.

پیمان شکرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: یکی از اصلی‌ترین مطالبات شهروندان گلپایگان احداث پایانه مسافربری، فاضلاب شهری مسکن مهر، آسفالت معابر و احداث فضاهای سبز است.

وی افزود: سال گذشته ۱۷۰ هزار مترمربع از معابر سطح شهر آسفالت شد و طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده سال ۱۴۰۲ و در ادامه نهضت آسفالت، تمام معابر خاکی شهر آسفالت خواهد شد.

شهردار گلپایگان خاطرنشان کرد: در ادامه طرح «نهضت هر محله یک پارک» در سال ۱۴۰۱، دو پارک در شهرک الوند احداث شد و پارک محله کاظم‌آباد در دست احداث است. با توجه به درخواست‌های متعدد شهروندان احداث پارک در محله جاده قدیم اصفهان نیز در دستور کار شهرداری برای سال جاری قرار دارد.

شکرزاده اضافه کرد: شهرداری و شورای اسلامی شهر پیگیر اجرای پروژه‌های فاضلاب شهری و احداث ترمینال مسافربری است.

وی با بیان اینکه امروزه برای رشد و توسعه شهر علاوه بر منابع مالی و رشد اقتصادی و اجتماعی نیازمند مدیریت شهری کارآمد هستیم، تصریح کرد: مدیریت شهری امروز با چالش‌های زیادی مواجه است. کمبود زیرساخت‌ها، منابع مالی و درآمدهای پایدار و وجود بافت فرسوده در حریم شهر از مهم‌ترین چالش‌های مدیریت شهری به‌حساب می‌آید.

آماده کردن زیرساخت‌ها با هدف بهبود عملکردها و توسعه منابع انسانی

شهردار گلپایگان ادامه داد: آماده کردن زیرساخت‌های اساسی با هدف بهبود عملکردها در شهر و توسعه منابع انسانی از وظایف مدیریت شهری به منظور آمادگی لازم برای ارائه خدمات و پشتیبانی آن است.

شکرزاده با اشاره به راهکارهای کسب درآمد پایدار تاکید کرد: ایجاد مجموعه‌های گردشگری، مراکز تجاری، تفریحی و فرهنگی می‌تواند کمک‌کننده باشد، باید تلاش کرد تا سرمایه‌گذاری در شهر افزایش یابد و شهرداری به منابع درآمدی پایدار دست پیدا کند.

وی گفت: راهکارهای رونق گردشگری، اولویت قرار دادن طرح‌های توسعه گردشگری مردم‌محور، توجه ویژه به نقش رویدادهای گردشگری و استفاده حداکثری از استعدادها و ظرفیت‌های موجود اهمیت دارد؛ لذا معرفی بیشتر داشته‌ها، باززنده‌سازی بافت‌ها و مسیرهای تاریخی و تبدیل آن به پیاده‌راه شهری است.

شهردار گلپایگان با اشاره به افزایش کیفیت بصری فضاهای شهری و معرفی مکان‌های گردشگری شهر افزود: گلپایگان دارای جاذبه‌های طبیعتی بکر از جمله سد گلپایگان، تنگه غرقاب و غار قلعه جمال است.

شکرزاده با بیان اینکه مناره آجری گلپایگان، بازار تاریخی و مسجد جامع از بناهای تاریخی گلپایگان است، اظهار کرد: صنایع دستی از قبیل خاتم‌کاری، معرق، مشبک، قالی‌بافی، جاجیم‌بافی، گلیم‌بافی، سبدبافی و منبت سوغات معروف شهر است.

کد خبر 656558

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.