جریمه ۷۰۲ هزار تومانی برای ورود زودتر از موعد هر رأس دام به مراتع

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: جریمه برای هر رأس دامی که زودتر از موعد تقویم کوچ وارد مراتع استان شود ۷۰۲ هزار تومان است.

‌به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری، اصغر احمدی با بیان اینکه دامداران قبل از بیست‌وپنجم اردیبهشت‌ماه حق ورود به مراتع استان را ندارند، اظهار کرد: دامداران و عشایری که زودتر از موعد دام خود را برای چرا به مراتع ببرند، جریمه می‌شوند.

وی افزود: با وجود اطلاع‌رسانی گسترده به عشایر و دامداران محلی برای رعایت تقویم کوچ، ایستگاه‌های بازرسی در شش گلوگاه ورودی استان نیز مستقر شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری ادامه داد: همچنین در هر شهرستان سه گروه سیار ساماندهی شده تا دامداران محلی تقویم کوچ را رعایت کنند و پیش از موعد دام خود را وارد مراتع نکنند.

وی با اشاره به اینکه جریمه برای هر رأس دامی که زودتر از موعد وارد مراتع شود ۷۰۲ هزار تومان در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: علاوه بر این، طبق قانون پروانه چرای دامداران متخلف نیز به دلیل آسیب به خاک و پوشش گیاهی ابطال می‌شود.

احمدی با بیان اینکه به‌ازای هر میلی‌متر بارندگی ۸۰ کیلوگرم علوفه در هکتار افزایش پیدا می‌کند، اضافه کرد: امسال مراتع استان نسبت به سال‌های گذشته از وضعیت بهتری برخوردار است.

کد خبر 656483

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.