به‌کارگیری ظروف قابل استفاده مجدد در نیویورک اجباری شد

شورای شهر نیویورک لایحه اجباری شدن به‌کارگیری از ظروف غذایی قابل استفاده مجدد و قابل برگشت را برای رستوران‌ها و غذاخوری‌های شهر به‌تصویب رساند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شورای شهر نیویورک لایحه جدیدی در شهر معرفی کرده است که بر اساس آن بعضی از رستوران‌های شهر به جای اتکا به بسته‌بندی‌های یک‌بار مصرف که هنوز در خدمات غذایی بسیاری وجود دارد، باید گزینه ظروف قابل استفاده مجدد و قابل برگشت را برای صرف غذا و تحویل آن به مشتریان ارائه دهند.

شورا توضیح داد که طبق این لایحه، بعضی از مؤسسات غذایی در شهر باید راهکارهایی برای چگونگی استفاده از ظروف بسته‌بندی قابل استفاده مجدد ارائه دهند و پیشنهادهای آن‌ها شامل شیوه‌هایی برای بازگرداندن ظروف از خانه مشتری‌ها به رستوران نیز باشد.

به‌کارگری ظروف غذایی قابل استفاده مجدد در نیویورک اجبار شد

شورای شهر تأکید کرد که هرچند برخی افراد این پیشنهاد را غیربهداشتی و حتی کثیف می‌دانند، لایحه یادشده با هدف بهبود پایداری کسب‌وکار رستوران‌ها تصویب شده است، بنابراین از مشتریان تقاضا کرد در همکاری با مؤسسات غذایی، ظروف غذا، چاقوها، چنگال‌ها و چاپستیک‌های قابل استفاده مجددی که از طریق خرید حضوری یا سفارش تلفنی دریافت کرده‌اند را به رستوران بازگردانند. شورا مطرح کرد که ظروف نوشیدنی بخشی از این قانون نیست.

تحقیقات شورای شهر نیویورک حاکی از آن است که بسیاری از مشتریان مؤسسات غذایی سراسر شهر حاضرند در راستای کاهش اتکای خود به پلاستیک‌های دورریز، راحتی دور ریختن ظروف یک‌بارمصرف را با صرف زمانی کوتاه برای بازگرداندن آن جایگزین کنند. با این حال هنوز هم عده‌ای وجود دارند که ظروف یک‌بار مصرف را ترجیح می‌دهند؛ شرکت‌ها باید به آزمایش راهکارهایی برای جذاب کردن گزینه‌ها به‌منظور تغییر عقیده این دسته از افراد بپردازند.

شورای شهر تصریح کرد که این لایحه با مخالف تعدادی از رستوران‌دارها و حتی مدیران پایداری مواجه است که همچنان در حال بهبودی از اثرات گسترده تعطیلی‌های کووید -۱۹ هستند. حال آن‌که لایحه جدید زمان‌بر و پرهزینه است. از سوی دیگر پیشنهاد جدید شورا در بازاری همچون نیویورک که در آن بسیاری از رستوران‌ها فضای بسیار محدودی دارند، می‌تواند چالش‌برانگیزتر باشد.

شورای شهر در پاسخ این مشکل اعلام کرد که لایحه یادشده تنها رستوران‌های زنجیره‌ای با بیش از ۱۰ شعبه را به اجرای قوانین جدید ملزم می‌کند که فضای کافی دارند و اطمینان داد که اعضای شورای شهر پیش از تصویب این لایحه موضوع را به نحوی بررسی کرده‌اند که برای اجرا در جامعه عملی باشد.

به‌کارگری ظروف غذایی قابل استفاده مجدد در نیویورک اجبار شد

کد خبر 656476

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 2
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بهار DE ۱۰:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۴
    1 0
    آفرین عالی