گردشگری تاریخی از محله‌های شهرستان در «شارستان»

رئیس اداره گردشگری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان گفت: با توجه به اینکه یکی از رسالت‌های مهم این اداره بازدید و آشنایی شهروندان از مناطق تاریخی و گردشگری کمتر دیده‌شده شهر اصفهان است، اقدام به برگزاری برنامه‌ای با عنوان «شارستان» در هفته فرهنگی اصفهان کرده است.

علیرضا مساح در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به برنامه‌های هفته فرهنگی اصفهان اظهار کرد: در تلاش هستیم در این بازه زمانی با اجرای برنامه‌های گردشگرانِ، برای مردم اصفهان جاذبه ایجاد کنیم و بازدید از محله‌های تاریخی که به لحاظ گردشگری و جاذبه‌ها کمتر دیده‌شده، مدنظر ویژه قرار گیرد.

وی افزود: علاوه بر وجود یک گنج در شهر اصفهان به نام «تپه اشرف»، درواقع جاذبه‌های گردشگری بسیار دیگری هم در این شهر وجود دارد که تاریخی و دارای قدمت بسیار بالایی است که بنا داریم در هفته فرهنگی مردم را بیشتر با این بناها آشنا کنیم.

رئیس اداره گردشگری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان با اشاره به بنای تاریخی تپه اشرف گفت: این تپه یکی از قدیمی‌ترین اماکنی است که برای اصفهان باقی‌مانده است و بر اساس اسنادی که دریافته های باستان‌شناسی به‌دست‌آمده قدمت تپه تاریخی اشرف از دوره اشکانیان است که قدمت زیاد منطقه را نشان می‌دهد.

گردشگری تاریخی از محله‌های شهرستان در «شارستان»

وی ادامه داد: پل شهرستان نیز بسیار موردتوجه است و به‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین پل‌های شهر اصفهان مطرح است و عده‌ای معتقدند پایه‌های این پل مربوط به دوره ساسانی و پیش از اسلام است و بر روی پل در دوره اسلامی، تعمیرات و مرمت‌هایی صورت گرفته است.

مساح خاطرنشان کرد: پس‌ازآن دو اثر تخریب‌شده همچون مسجد جامع و منار شهرستان مطرح است و امامزاده‌ای که با توجه به ساختار بنا می‌توان گفت که ساختار سلجوقی و یا خوارزمشاهی دارد که در منطقه به‌عنوان مقبره‌های حسین و ابراهیم معروف است. ازاین‌رو این اداره با توجه به اینکه یکی از رسالت‌های مهمش بازدید و آشنایی شهروندان از مناطق تاریخی و گردشگری کمتر دیده‌شده است اقدام به برگزاری برنامه‌ای با عنوان «شارستان» در هفته فرهنگی اصفهان کرده است.

وی بابیان اینکه برای روایت این برنامه تلاش شده از ظرفیت متخصصین بومی شهرستان و دیگر متخصصان بهره‌گیری کنیم، گفت: یک تولید محتوا انجام می‌شود که در اختیار راهنمایان گردشگری قرار می‌گیرد و توضیحات لازم در این راستا ارائه می‌شود.

رئیس اداره گردشگری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان تأکید کرد: این برنامه از امروز_ یکشنبه سوم اردیبهشت‌ماه_ آغاز و تا نهم همین ماه ادامه دارد. علاقه‌مندان برای حضور در این برنامه با پرداخت مبلغ پنج هزار تومان در سایت شهروند تیکت می‌توانند ثبت‌نام کنند.

وی ادامه داد: این برنامه هرروز از ساعت ۱۶ تا ۲۰ برگزار می‌شود که بازدیدها یک‌ساعته و در هر بازدید ۳۰ نفر حضور دارند.

کد خبر 656445

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.