یک زندانی محکوم به قصاص در هرمزگان با رضایت اولیای‌دم آزاد شد

رییس کل دادگستری هرمزگان گفت: همزمان با عید سعید فطر، یک زندانی محکوم به قصاص با اجرای پویش «به حرمت امام رضا (ع) می‌بخشم» در این استان آزاد شد.

به گزارش ایمنا، مجتبی قهرمانی اظهار کرد: محکومی که به جرم قتل عمد پس از ۱۵ سال حبس، منتظر اجرای حکم قصاص بود در نتیجه پیگیری‌های معاون دادستان بندرعباس و تلاش اعضای شورای حل اختلاف زندان این شهرستان اولیای دم با استناد به عفو و رأفت اسلامی، رضایت خود را اعلام کردند و به این زندانی، حیاتی دوباره بخشیدند.

وی خاطرنشان کرد: در پی برگزاری نشست‌های متعدد صلح و سازش، خوشبختانه همزمان با آخرین روز از ماه مبارک رمضان، اولیای دم با حضور در شعبه اول اجرای احکام کیفری دادسرای بندرعباس، رضایت خود را برای آزادی این زندانی اعلام کردند.

رییس کل دادگستری هرمزگان با بیان اینکه، این نخستین اعلام رضایت در پرونده‌های قصاص در سال‌جاری بوده است، گذشت و ایثار اولیای دم در این پرونده را اقدامی درخور تحسین و موجب خشنودی خداوند متعال در تاسی از سیره نبی مکرم اسلام (ص) و ائمه اطهار (ع) برشمرد و از تلاش مسئولان قضایی و اعضای شورای حل اختلاف زندان بندرعباس برای ایجاد مصالحه، قدردانی کرد.

قهرمانی با اشاره به تاکید و نگاه ویژه رییس قوه قضاییه در خصوص لزوم گسترش فرهنگ صلح و سازش در پرونده‌های قصاص از عموم مردم خواست تا در کنار دستگاه قضایی و شوراهای حل اختلاف به منظور ترویج و توسعه این فرهنگ اسلامی در سطح جامعه همکاری و تعامل داشته باشند.

وی همچنین تصریح کرد: در راستای اجرای برنامه‌های راهبردی دادگستری هرمزگان در سال ۱۴۰۲، اجرای شیوه نامه نحوه مشارکت مردم برای پیگیری صلح در پرونده‌های قصاص پیگیری می‌شود و بر این اساس، کارگروه‌های استانی و شهرستانی پیگیری صلح و سازش در این پرونده‌ها فعالیت خود را به صورت تخصصی و گسترده ادامه خواهند داد.

منبع: فارس

کد خبر 656434

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.