«جان جهان» ویژه هفته فرهنگی اصفهان برگزار می‌شود

مدیر منطقه چهار شهرداری اصفهان با اشاره به برنامه‌های این منطقه ویژه هفته فرهنگی اصفهان گفت: «جان جهان» جشنی برای اصفهان است که در نظر دارد زیست مردم نصف‌جهان در گذشته‌های نه‌چندان‌دور را به شهروندان نشان دهد.

محسن زمانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: «جان جهان» جشنی برای اصفهان است که از تاریخ ششم تا هشتم اردیبهشت‌ماه به مناسبت هفته فرهنگی اصفهان از ساعت ۱۶ در باغ غدیر برگزار می‌شود.

وی افزود: این برنامه در نظر دارد زیست مردم اصفهان در گذشته‌های نه‌چندان‌دور را به شهروندان نشان دهد که برنامه‌ای درباره روابط انسان‌ها در محیط‌های مختلف است و فرهنگ و نگرش ساده زیستی مردمان این شهر را به همگان نشان دهد.

مدیر منطقه چهار شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: مکان‌هایی همچون بازار، کوچه باغ، قهوه خانه، سقاخانه، آب انبار، حمام، امامزاده و دیگر نقاط شهر، هر کدام آئین‌ها مشاغل و رسومی خاص خود را داشتند که شاید امروز فراموش شده‌اند و بازآفرینی این آئین‌ها، ساده‌زیستی و نگرش درست به زندگی و روابط خانوادگی و کاری را یادآوری می‌کند.

وی تاکید کرد: هنرمندان و هنروران برنامه جان جهان در قالب پرفورمنس، نمایش، خیمه شب بازی و دیگر برنامه‌های هنری در دو راسته بازار و کوچه باغ، آداب مختلف هر مکان را به بازدیدکنندگان معرفی می‌کنند و گویی افراد امروزی در کنار گذشتگان در بازار و کوچه هم صحبت می‌شوند.

زمانی افزود: به‌عنوان عرض ارادت به هنرمندان و پیشکسوتان گذشته اصفهان در قالب آئین‌های مختلف، زنگ ارادت به نام هر فرد نواخته خواهد شد.

وی گفت: چهارشنبه و پنجشنبه نیز پس از نماز مغرب و عشا در جشن اصفهان، اجرای هنرمندانه شهروندان ارشد را به همراه آیتم‌های دیگر خواهیم دید تا هنر اصفهان و زندگی مردمان گذشته را به امروز پیوند دهیم.

مدیر منطقه چهار شهرداری اصفهان افزود: در این منطقه، علاوه بر جان جهان، برنامه‌های دیگری نیز در سطح محلات همچون بازی‌های بومی و محلی در محله‌های مختلف و تور گردشگری محله شهرستان با عنوان شارستان پیش‌بینی شده است و اجرا خواهد شد.

کد خبر 656270

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.