جریمه‌های سنگین ایتالیا برای وندال‌های آثار تاریخی

ایتالیا برای مقابله با وندال‌های (تخریب‌کنندگان) آثار تاریخی، جریمه‌های بسیار سنگینی را در نظر گرفته است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، دولت ایتالیا در حال آماده‌سازی قانونی است تا امکان اعمال جریمه‌های سنگین را برای متخلفانی فراهم کند که در حال تخریب یا آسیب رساندن به هر یک از بناهای تاریخی متعدد حفاظت‌شده در کشور دستگیر می‌شوند؛ منظور از جریمه‌های سنگین با مبالغ پنج رقمی است.

این پیشنهاد توسط جنارو سانگولیانو وزیر فرهنگ ایتالیا در واکنش به حوادث فزاینده مرتبط با بدرفتاری گردشگران و جوانان گرافیتی‌باز ارائه شد. جریمه‌های جدید، بعضی از فعالان محیط زیست را نیز نشانه گرفته است که کارهای تکان‌دهنده‌ای را در قبال میراث تاریخی به عنوان راهی برای جلب توجه به محیط زیست انجام می‌دهند.

جریمه‌های سنگین ایتالیا برای وندال‌های آثار تاریخی

از آنجایی که دولت نخست وزیر ایتالیا، جورجیا ملونی، اکثریت پارلمان را در اختیار دارد، انتظار می‌رود لایحه پیشنهادی به راحتی تصویب شود، به این معنی که مردم باید در مورد مکان‌های میراث ایتالیایی دقت و احترام بیشتری داشته باشند.

وزیر فرهنگ ایتالیا در بیانیه‌ای گفت: "حمله به بناهای تاریخی و اماکن هنری خسارت اقتصادی به همه وارد می‌کند. برای پاکسازی آن، به مداخله نیروهای متخصص و استفاده از دستگاه‌های بسیار پرهزینه نیاز است. هر کس این اعمال را انجام دهد باید مسئولیت مالی را نیز بر عهده بگیرد."

جریمه‌های پیشنهادی برای آسیب‌دیدگی و تخریب بناهای تاریخی از ۱۰ هزار یورو شروع و تا ۶۰ هزار یورو خواهد رسید.

وزیر فرهنگ ایتالیا در این رابطه گفت که اخیراً برای تمیز کردن نمای کاخ ماداما متعلق به قرن پانزدهم، که پس از آسیب دیدن توسط وندال‌ها به عنوان خانه مجلس سنای ایتالیا مورد استفاده قرار گرفته است، ۴۰ هزار یورو به دولت هزینه تحمیل شده است.

همین چند روز پیش، فعالان محیط زیستی برای انجام اقدامات بیشتر در مورد تغییرات آب و هوایی دست به اقدامات جنجالی زدند و رنگ سیاه را در آب‌های یک فواره تاریخی ریختند که توسط هنرمند معروف ایتالیایی به نام برنینی ساخته شده بود. همین فواره نیز بارها مورد بی احترامی گردشگران قرار گرفته بود به طوری‌که بطری‌های خالی را در آن شناور می‌گذاشتند.

جریمه‌های سنگین ایتالیا برای وندال‌های آثار تاریخی

کد خبر 656263

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.