فعالیت ۱۲۰ پایگاه برای جمع‌آوری زکات فطریه

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان لنجان گفت: همزمان با عید سعید فطر ۱۲۰ پایگاه در شهرستان لنجان آماده دریافت زکات فطریه و کفاره شهروندان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، احمد یوسفی در نشست هماهنگی جمع آوری زکات شهرستان لنجان اظهار کرد: زکات از جمله واجبات دین مبین اسلام بوده که بر اساس آن مسلمانان باید مقدار معینی از ۹ قلم کالای مشمول زکات را برای مصرف در زندگی فقرا و سایر امور عمومی، پرداخت کنند و چنانچه مردم به پرداخت خمس و زکات مال خود توجه داشته باشند شاهد کاهش فاصله طبقاتی خواهیم بود. وی افزود: زکات حق فقرا بوده و برهمین اساس در تلاش هستیم زکات جمع‌آوری شده در همان منطقه‌ای و برای فقرای همان محل هزینه شود.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان لنجان زکات فطریه را یکی از ارکان شرعی و اسلامی دانست و تصریح کرد: با توجه به نزدیک شدن به ایام عید سعید فطر و جمع‌آوری زکات فطریه، برنامه‌ریزی‌های مختلفی در این زمینه انجام‌شده است و ۱۲۰ پایگاه جمع‌آوری فطریه و کفاره در روز عید سعید فطر در شهرستان لنجان آماده دریافت زکات فطریه شهروندان خواهند بود.

وی ادامه داد: بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده پایگاه‌های کمیته امداد امام خمینی (ره) منطقه زرین شهر در مصلی‌ها و مراکز برگزاری نماز عید سعید فطر در قالب ۴ صندوق فطریه عام، فطریه سهم سادات، کفاره عمد و کفاره غیرعمد در شهرستان لنجان به منظور جمع‌آوری زکات فطریه مستقر خواهند بود.

یوسفی اضافه کرد: شهروندان شهرها و روستاهای شهرستان لنجان برای پرداخت زکات فطره می‌توانند با مراجعه به پایگاه‌های مستقر در میادین اصلی شهرها، دفاتر کمیته امداد و پایگاه‌های مراکز نیکوکاری کمیته امداد شهرستان در دو روز ایام عید سعید فطر اقدام به پرداخت فطریه خود کنند.

وی عنوان کرد: کد آنی #۵*۰۳۱۱۰*۸۸۷۷* برای پرداخت زکات فطریه و شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۵۹۴۲۹ برای واریز فطریه عام و همچنین شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۶۷۶۹۵ برای واریز فطریه سادات پیش‌بینی شده است. رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان لنجان خاطرنشان کرد: فطریه جمع‌آوری شده توسط کمیته امداد شهرستان لنجان در سریع‌ترین زمان ممکن و حداکثر ۲۴ تا ۴۸ ساعت به دست نیازمندان و خانواده‌های تحت حمایت خواهد رسید.

کد خبر 656186

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.